Архив

Toyota представя PROACE MAX в Европа с опция за изцяло електрическо задвижване

Toyota въвежда първото си навлизане в сегмента на големите търговски ванове в Европа с PROACE MAX. PROACE MAX се присъединява към разширеното семейство от превозни средства PROACE заедно с актуализираните PROACE и PROACE CITY като част от всеобхватното продуктово портфолио от търговски превозни средства на Toyota Professional.

Новата опция за задвижване с батерии и електрическо задвижване предлага чувствително шофиране, комфорт при возене и превоз с голям капацитет в различни конфигурации, подходящи за всяка задача, без да се жертва практичност или надеждност.

Новата опция за задвижване с батерии и електрическо задвижване

Новата опция за задвижване с батерии и електрическо задвижване

Електрическият с батерии PROACE MAX допълва напълно електрифицираното семейство ванове и пътнически превозвачи PROACE, подчертавайки многопосочния подход на Toyota към въглеродна неутралност. Toyota вярва, че всички клиенти, включително тези, които купуват превозни средства за търговска употреба, се нуждаят от разнообразие от достъпни и практични опции, за да ускорят темпото на намаляване на CO2 сега и да допринесат за преход към мобилност с нулеви емисии в бъдеще.

Новият PROACE MAX се предлага в широка гама от размери, за да позволи на клиентите да изберат най-подходящия размер за техните нужди, включително специализирани задачи чрез разнообразните възможности за преобразуване.

Предлагат се общо шест различни размера в пълен формат на ван, базирани на две опции за междуосие, 3450 мм и 4035 мм, чрез три различни дължини (5413 мм, 5998 мм и 6363 мм) и три височини (2254 мм, 2524 мм и 2764). мм). Тези комбинации предлагат просторна товарна зона с обем от 10 м³ до 17 м³, която е достатъчно голяма, за да побере удобно пет европалета.

В допълнение към пълните предложения за ван, PROACE MAX се предлага и във фабрично създадени еднопосочни или трипосочни самосвални и падащи конфигурации, включително опции с кабина за екипаж с втори ред от четири седалки, за да увеличи капацитета си до седем.

Теглото на превозното средство варира от 3300 кг до 3500 кг за дизеловия PROACE MAX и 3500 кг или 4250 кг за електрическите батерийни опции, в зависимост от конфигурацията, като всички варианти се отличават с впечатляващ капацитет за товарене и теглене.

Електрическият PROACE MAX с батерии е лидер в своя клас с 1500 кг полезен товароносимост и 2400 кг теглене, в зависимост от конфигурацията на размера. При дизеловите превозни средства е възможен до 1425 кг полезен товар заедно с 3000 кг теглителен капацитет, в зависимост от комбинацията от дължина и височина.

Товаренето и разтоварването на PROACE MAX е лесно благодарение на вратите с пълна височина и практичния квадратен отвор, широк 1562 мм и висок до 2030 мм, с нисък праг за лесен достъп. За първи път в Toyota, вратите се отварят на 270 градуса, увеличавайки пространството за товарене от бордюра и достъпа до кабината, докато плъзгащата се странична врата се отваря на 1,25 м, достатъчно широка, за да зареди европалет.

Батерийното електрическо задвижване доставя 270 DIN к. с. мощност, комбинирана с 410 Нм въртящ момент. С пробег до 420 км (стандарт WTLP), напълно електрическият PROACE MAX има достатъчен обхват за практични ежедневни операции. Три режима на шофиране позволяват на водача да регулира ускорението и максималната скорост чрез предварителни настройки Eco, Normal и Power, за да постигне баланс между производителност и обхват на шофиране.

Батерията от 110 кВтч може да се презареди до 80% само за 55 минути чрез система за бързо зареждане, способна да достигне до 150 кВт. Предлага се и бордово зарядно устройство с променлив ток с мощност 11 кВт за удобно зареждане чрез бизнес или домашни системи.

Най-новият ефективен дизелов двигател с ниски емисии, съвместим с Euro 6E, също се предлага с шестстепенна механична или осемстепенна автоматична трансмисия, предлагаща 120 DIN к. с. до 180 DIN к. с., определени от точната спецификация на превозното средство. Най-добрите в класа си емисии са едва 198 гр/км (WTLP стандарт), ниска стойност за превозно средство като PROACE MAX.

Както електрическите, така и дизеловите варианти се предлагат ексклузивно във формат с предно задвижване, общо с по-голямата част от продажбите в сектора на големите търговски ванове.

Новият PROACE MAX представлява по-задълбочено сътрудничество между Toyota Motor Europe и Stellantis, което започна през 2012 г. и позволява на двете компании да се възползват от разработката и оптимизирането на производствените разходи. Заводите на Stellantis в Гливице, Полша и Атеса, Италия ще произвеждат PROACE MAX.

Новият PROACE MAX ще бъде наличен през 2024 г.