Архив

Електромобил стана първото превозно средство, което се движи от Северния до Южния полюс

Крис и Джули Рамзи и техния Nissan Ariya на Южния полюс. Полюс до Полюс…

© Pole to Pole/Nissan

Модифициран Nissan Ariya EV стана първото превозно средство, преминало от Северния до Южния полюс.

Крис и Джули Рамзи изминаха 17 000 мили с електромобила си, който нарекоха Sonrisa.

Двойката се впусна в пътуването, за да разсее митовете за това колко способни са електромобилите.pil

Електромобилът току-що стана първото превозно средство, което се движи от Северния до Южния полюс.

След грандиозно 10-месечно пътуване, Крис и Джули Рамзи пристигнаха на Южния полюс на 15 декември за тяхното предизвикателство „от полюс до полюс“, след като изминаха повече от 17 000 мили в модифициран Nissan Ariya EV.

Двамата тръгнаха от Северния магнитен полюс през март и станаха първите хора в историята, шофирали от Северния до Южния полюс с каквото и да е превозно средство – газово или електрическо – на Nissan.

Nissan Ariya беше модифициран, за да му позволи да пътува през снежния терен на Антарктика.

„Успяхме! След тежък и изпитателен последен етап от експедицията в Антарктида, най-накрая завършихме“, написа двойката в публикация в Instagram.

„Преди шест години се роди идеята и мечтата зад тази целенасочена експедиция. Мнозина я смятаха за лудост. Днес тази мечта се сбъдна“, добавиха те.

Ariya на Рамзи, която те кръстиха „Sonrisa“, което означава „усмивка“ на испански, беше оборудвана с няколко модификации, за да може да се движи през всичко – от замръзнал морски лед до пустинята Атакама. Това включваше 39-инчови гуми с модифицирани калници и монтирани на покрива слънчеви панели, които да помогнат за зареждането на автомобила в Антарктика.

Двойката обаче подчерта, че направените промени по колата са минимални.

„Едно от нещата, които са в основата на всички приключения, които правим, е, че ние вземаме стандартен сериен EV и се стремим да направим минимални промени, за да демонстрираме ясно неговите реални, ежедневни възможности, независимо къде го карате.

p[lusНашият Nissan Ariya не е по-различен, тъй като задвижването и батерията на автомобила са останали фабрични стандартни, демонстрирайки колко способна и гъвкава е серийната Ariya“, каза Крис Рамзи.

Студеното полярно време постави своите предизвикателства, като шотландската двойка трябваше да изгради снежни стени около предната част на автомобила, за да предотврати замръзване на батерията на електромобила.

Семейство Рамзи преди това станаха първите, които се състезаваха в Монголското рали с EV, карайки 10 000 мили от Обединеното кралство до Монголия с модифициран Nissan Leaf, и написаха в Instagram, че са предприели последното си приключение, за да развенчаят митовете за това колко способни са EV.

„Надяваме се, че сме вдъхновили и образовали много от вас относно истините за електрическата мобилност и сме развенчали често срещаните митове, които все още заобикалят електромобилите“, пише двойката.

„Едно от нещата, които са в основата на всички приключения, които правим, е, че ние вземаме стандартен сериен EV и се стремим да направим минимални промени, за да демонстрираме ясно неговите реални, ежедневни възможности, независимо къде го карате.

Нашият Nissan Ariya не е по-различен, тъй като задвижването и батерията на автомобила са останали фабрични стандартни, демонстрирайки колко способна и гъвкава е серийната Ariya“, каза Крис Рамзи.

Студеното полярно време постави своите предизвикателства, като шотландската двойка трябваше да изгради снежни стени около предната част на автомобила, за да предотврати замръзване на батерията на електромобила.

Чрез пресичане на три континента в модифицирана Ariya с пробег под 200 мили, Крис и Джули опровергаха тази идея – и двойката също така успя да подобри условията за други водачи на EV по пътя.

Докато минаваха през Перу, те си сътрудничиха с енергийната компания Enel X Way, за да инсталират станции за зареждане на EV по маршрута си.