Китайският производител на смартфони Xiaomi започва да доставя първия от над 100 000 поръчани електромобила
Акциите на Xiaomi скочиха с цели 16% на 2 април, тъй като SU7 привлече силен интерес
reuters.com/business/autos-transportation
Пекин, 3 април (Reuters) – Китайският производител на смартфони Xiaomi, заяви, че е получил повече от 100000 поръчки за първия си автомобил – спортно електрическо превозно средство, наречено SU7 – след като започна доставките.
„Колата на Xiaomi официално дебютира, истинската революция в интелигентните автомобили официално започна и Китай със сигурност ще роди велика компания като Tesla“, каза изпълнителният директор и основател Лей Джун на церемония в Пекин, отбелязваща първите доставки.
Първите доставки идват от ограничена партида от 5000 автомобила, които Xiaomi вече е произвела – наречена „Изданието на основателя“, оборудвана с допълнителни аксесоари за ранни купувачи.
След пускането миналата седмица на SU7 – съкращение от Speed Ultra 7 – Xiaomi посъветва купувачите на неговия седан, че могат да се сблъскат с време на чакане от четири до седем месеца, знак за силно търсене.
Акциите на Xiaomi скочиха с цели 16% на 2 април, тъй като SU7 привлече силен интерес, въпреки че брокерска компания прогнозира, че фирмата ще загуби близо $10 000 на автомобил тази година. Неговите акции се търгуваха с повече от 3% по-ниски в сряда сутринта, срещу 1,1% спад на по-широкия индекс Hang Seng (.HSI).
При най-високата стойност на 2 април компанията имаше оценка от 55 милиарда долара при цена на акция от 17,34 хонконгски долара – по-висока от тази на традиционните американски автомобилни производители General Motors и Ford на 52 милиарда долара и съответно 53 милиарда долара.
SU7 на Xiaomi навлиза в претъпкания китайски пазар на електромобили с привличаща вниманието цена – под $30 000 за базовия модел, по-евтин от този на Tesla – Model 3 в Китай.
Докато най-големият автомобилен пазар в света е предизвикателство за новодошлите поради ожесточената ценова война за EV и забавящото се търсене, анализаторите казаха, че Xiaomi има по-дълбоки джобове от повечето стартиращи EV фирми и неговият опит в смартфоните му дава предимство в интелигентните табла за управление – функция, ценена от китайски потребители.
Компанията печели по-голямата част от приходите си от 37,5 милиарда долара от продажба на смартфони.
Стартирането на SU7 изпълнява амбицията на Лей, който обяви нахлуването на компанията в електромобилите през 2021 г., обещавайки да инвестира 10 милиарда долара в автомобилния бизнес като „последния голям предприемачески проект“ в живота му.