Архив

Volvo произвежда последния си автомобил с дизелов двигател

Volvo преминава към изцяло електрическа марка

Последният дизел на Volvo, XC90, е предназначен за новия музей на наследството на марката

autocar.co.uk

Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, ускорявайки стремежа си да стане само електрическа марка до 2030 г.

XC90 слиза от производствената линия, предназначено за нов музей

XC90 слиза от производствената линия, предназначено за нов музей

Както беше потвърдено от марката, последният дизел е слязъл от производствената линия на марката в завода в Торсланда в Швеция на 26 март.

Това слага край на 45-годишното сътрудничество на Volvo с дизеловите двигатели и го прави първият голям „наследен“ производител, който напълно се отказа от типа гориво.

Краят е синьо Volvo XC90, оборудвано с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор. SUV ще бъде изложен в новия музей World of Volvo, който трябва да бъде отворен за публика на 14 април.

През 2019 г. по-голямата част от автомобилите Volvo, продадени в Европа, бяха задвижвани с дизел. През 2008 г. 95% от продажбите на XC90 бяха дизелови.

Volvo каза: „Дълго време нашите дизелови двигатели бяха синоним на надеждност и ефективност и те означаваха много за нас в продължение на много десетилетия. Наистина успехът на нашите дизелови автомобили изигра значителна роля в нашата еволюция в първокласна марка.“

„Само преди пет години дизеловият двигател беше нашият хляб и масло в Европа, точно както беше за повечето други производители на автомобили. По-голямата част от колите, които продадохме в Европа през 2019 г., работеха с дизел, докато електрическите модели тепърва започваха да печелят сцепление.

Изцяло електрическата посока, към която сега се движим, е правилната, която трябва да поемем и го правим с високо вдигнат флаг.“

Volvo ще премине към производство само на електрически автомобили до 2030 г., като фабриките ще бъдат преоборудвани, за да поемат производството на електромобили и батерийни задвижвания.

Шефът Джим Роуън по-рано каза, че „електрическите задвижвания са нашето бъдеще“, твърдейки, че Volvo е „напълно фокусирана върху създаването на широко портфолио от първокласни, напълно електрически автомобили, които предоставят всичко, което нашите клиенти очакват от Volvo“.

Премиум марките представляват 40% от продажбите на дизел в Европа, отбелязвайки 10% увеличение спрямо техния дял през 2015 г.

Volvo наскоро пусна електрическия кросоувър EX30 и скоро ще пусне електрическия SUV EX90 като част от своя EV превключвател, който сам по себе си е част от по-широка цел да стане неутрална по отношение на климата компания до 2040 г.