Volvo произвежда последния си автомобил с дизелов двигател
Volvo преминава към изцяло електрическа марка
Последният дизел на Volvo, XC90, е предназначен за новия музей на наследството на марката
autocar.co.uk
Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, ускорявайки стремежа си да стане само електрическа марка до 2030 г.
Както беше потвърдено от марката, последният дизел е слязъл от производствената линия на марката в завода в Торсланда в Швеция на 26 март.
Това слага край на 45-годишното сътрудничество на Volvo с дизеловите двигатели и го прави първият голям „наследен“ производител, който напълно се отказа от типа гориво.
Краят е синьо Volvo XC90, оборудвано с 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор. SUV ще бъде изложен в новия музей World of Volvo, който трябва да бъде отворен за публика на 14 април.
През 2019 г. по-голямата част от автомобилите Volvo, продадени в Европа, бяха задвижвани с дизел. През 2008 г. 95% от продажбите на XC90 бяха дизелови.
Volvo каза: „Дълго време нашите дизелови двигатели бяха синоним на надеждност и ефективност и те означаваха много за нас в продължение на много десетилетия. Наистина успехът на нашите дизелови автомобили изигра значителна роля в нашата еволюция в първокласна марка.“
„Само преди пет години дизеловият двигател беше нашият хляб и масло в Европа, точно както беше за повечето други производители на автомобили. По-голямата част от колите, които продадохме в Европа през 2019 г., работеха с дизел, докато електрическите модели тепърва започваха да печелят сцепление.
Изцяло електрическата посока, към която сега се движим, е правилната, която трябва да поемем и го правим с високо вдигнат флаг.“
Volvo ще премине към производство само на електрически автомобили до 2030 г., като фабриките ще бъдат преоборудвани, за да поемат производството на електромобили и батерийни задвижвания.
Шефът Джим Роуън по-рано каза, че „електрическите задвижвания са нашето бъдеще“, твърдейки, че Volvo е „напълно фокусирана върху създаването на широко портфолио от първокласни, напълно електрически автомобили, които предоставят всичко, което нашите клиенти очакват от Volvo“.
Премиум марките представляват 40% от продажбите на дизел в Европа, отбелязвайки 10% увеличение спрямо техния дял през 2015 г.
Volvo наскоро пусна електрическия кросоувър EX30 и скоро ще пусне електрическия SUV EX90 като част от своя EV превключвател, който сам по себе си е част от по-широка цел да стане неутрална по отношение на климата компания до 2040 г.