Архив

Продажбите на електрически и хибридни автомобили – с нов световен рекорд през 2024 г.

Международната енергийна агенция прогнозира, че 17 милиона електрофицирани автомобила ще бъдат продадени тази година, което е повече от 20% повече в сравнение с 2023 г.

Продажбите на електрически и plug-in хибридни автомобили ще скочат до нов глобален рекорд през 2024 г. въпреки забавянето на растежа на някои пазари, според прогнози на влиятелната Международна агенция по енергетика (IEA).

theguardian.com/business/automotive-industry

Базираният в Париж прогнозист каза, че през 2024 г. ще бъдат продадени 17 милиона електрически превознипрод средства с батерии и плъгин хибридни електрически превозни средства, което е повече от 20% повече в сравнение с 2023 г.

МАЕ също така каза, че повечето електрически автомобили ще струват същите като бензиновите еквиваленти до 2030 г., тъй като цените падат. Tesla понижи цените, докато се бори да запази пазарния си дял на фона на ожесточена конкуренция от китайски съперници като BYD, най-близкият й съперник като най-големият производител на батерийни електрически автомобили в света.

Производителите на автомобили се оплакаха, че растежът на търсенето на електрически автомобили се забавя, което ги принуждава да предлагат отстъпки, за да се конкурират. Въпреки че това може да навреди на някои производители на автомобили, по-ниските цени вероятно ще ускорят прехода, каза МАЕ.

Фатих Бирол, енергийният икономист, който ръководи IEA, призна, че продажбите са по-силни в някои страни, отколкото в други, но добави, че има ясен импулс за прехода.

„Вместо да намалява, глобалната EV революция изглежда се подготвя за нова фаза на растеж“, каза той.

„Вълната от инвестиции в производството на батерии предполага, че веригата за доставки на EV напредва, за да отговори на амбициозните планове на автомобилните производители за разширяване. В резултат на това се очаква делът на електромобилите по пътищата да продължи да нараства бързо.“

През първото тримесечие на 2024 г. е имало повече продажби на електрически и plug-in хибриди (които комбинират бензинов двигател с батерия), отколкото през цялата 2020 г., каза IEA.

Хибридите все още отделят големи количества CO2, когато се използват, въпреки че някои в автомобилната индустрия твърдят, че – ако се използват правилно – те са необходима стъпка за намаляване на емисиите, докато обществената инфраструктура за зареждане не се подобри.

Някои държави са се съсредоточили върху насърчаването на приемането на електрически превозни средства: четири пети от всички коли, продадени в Норвегия през 2023 г., са били електрически. Политиките обаче се различават значително, като Китай и по-богатите европейски страни като цяло са пред останалия свят, включително САЩ.

Обединеното кралство беше най-големият пазар на електрически автомобили в Европа през първите три месеца на 2023 г. за първи път, според Матиас Шмид, независим анализатор.

Моментът за приемане на електрически автомобили в Европа е силно повлиян от регулациите, тъй като производителите на автомобили се опитват да извлекат печалби от своите бензинови и дизелови модели, като същевременно избягват глоби за неуспех да продадат достатъчно електрически автомобили.