Архив

Автомобилното изложение в Пекин се провежда от 25 април до 5 май

Чуждестранни автомобилни производители нетърпеливи за китайски партньори

ПЕКИН, (Reuters) – Глобални автомобилни производители, включително Volkswagen и Toyota, дойдоха на

Хората посещават щанда на производителя на батерии CATL на международното автомобилно изложение в Пекин или Auto China 2024 в Пекин, Китай, 25 април 2024 г. REUTERS

Хората посещават щанда на производителя на батерии CATL на международното автомобилно изложение в Пекин или Auto China 2024 в Пекин, Китай, 25 април 2024 г. REUTERS

тазгодишното автомобилно изложение в Пекин, опитвайки се да наваксат китайските производители при електрическите автомобили, които доминират на най-големия автомобилен пазар в света.

Шоуто показа значителна промяна в отношението сред някои чуждестранни производители на автомобили, казаха ръководители на индустрията. След като бяха впечатлени от смелите скокове, направени от BYD и други китайски автомобилни производители на миналогодишното събитие в Шанхай, чуждестранните автомобилни производители сега жадно търсят китайски партньори и обявяват нови връзки, казаха ръководители.

Сред най-активните бяха европейските и японските производители на автомобили, като Toyota Motor обяви, че ще се обедини с китайския гигант за игри и социални медии Tencent, а Volkswagen насърчава партньорството си с китайския EV стартъп XPeng.

Изпълнителен директор на Renault каза, че е имал „основни разговори“ с китайския производител на електромобили Li Auto и Xiaomi –  производител на смартфони, който току-що представи първата си кола, за да изследва технологиите за електромобили и интелигентни превозни средства. Nissan междувременно обяви обвързване с китайската технологична фирма Baidu за извършване на изследвания върху AI и „умни автомобили“.

Изпълнителният директор на Nissan Макото Учида посети няколко щанда, включително този на китайския технологичен гигант Huawei, който се превръща в основен доставчик на автомобили.

Европейските автомобилни производители изпратиха „много повече висше ръководство“ да посетят щанда на доставчика на технология за дистанционно наблюдение LIDAR Hesai Technology тази година в сравнение с миналата година, каза Боб ин ден Бош, старши вицепрезидент на глобалните продажби във фирмата със седалище в Шанхай.

„Те търсят партньор, който да запълни празнината“, каза той. „Те дойдоха тук с план и мисия“.

Шоуто в Китай

Шоуто в Китай

Чуждите марки доминират автомобилния бизнес в Китай от 90-те години на миналия век и донесоха обширно ноу-хау в азиатската страна. Но миналата година общият дял на чуждестранните марки на пазара на леки автомобили в Китай падна до 48%, рязко със спад от 57% от само две години по-рано, според данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили.

Германските автомобилни производители, включително Volkswagen и Mercedes по-специално подчертаха усилията си да локализират производството и да инвестират повече в местни партньорства, като Volkswagen многократно заявява, че целта му е да остане най-продаваният чуждестранен автомобилен производител в Китай в 2030 г.

Хилдегард Мюлер, президент на мощното германско автомобилно лоби VDA, каза пред Reuters, че германските автомобилни производители освен това проучват нови маркетингови стратегии за привличане на китайски потребители. Това включва партньорство с армията от автомобилни влиятелни фактори в страната.

„Това е огромен трафик и огромен потенциал“, каза тя.

Пазарният дял в Китай на Toyota, най-продаваният производител на автомобили в света, е намалял миналата година, според данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). Съвместните предприятия на Toyota в Китай с GAC и FAW държаха общо 7,9% от китайския автомобилен пазар миналата година, в сравнение с дял от 8,6% през 2022 г., каза CPCA. Toyota заяви, че ще включи технология от Tencent в произведен в Китай пътнически автомобил, който японският автомобилен производител ще пусне в продажба тази година като част от ново обвързване.

Toyota се погрижи да подчертае новото обвързване, като нейният главен технологичен директор Хироки Накаджима покани старши изпълнителен директор на Tencent на сцената на презентацията на автомобилното изложение.

„Искаме с Toyota да създаваме продукти и услуги, които са по-близки до потребителите, за съвместно изграждане на решения за мобилност на бъдещето и очакваме с нетърпение плодовете от нашето сътрудничество“, каза Доусън Тонг, главен изпълнителен директор на Tencent Cloud и Smart Industries Group .

 

Броят на американските автомобилни ръководители избледня в сравнение с посетителите от други чуждестранни пазари.

Пазарният дял в Китай на големите американски марки, включително Ford и General Motors се срина на фона на намаляващите продажби на бензинови автомобили и преминаването от чужди към китайски марки.

Главният финансов директор на Ford, Джон Лоулър, каза пред репортери в Съединените щати, че автомобилният производител иска да запази съществуващото си присъствие в Китай, но не планира да инвестира повече.

„Ние не влагаме капитал в Китай“, каза той.