DS 3 E-Tense вероятно ще бъде пуснат като електрически седан
DS 3 E-Tense трябва да смени поколението през 2027 г. Stellantis не само се стреми да промени концепцията на компактния кросоувър, но и да премести производството от Франция в Испания. Това може да има сериозни последици за сегашната централа.
largus.fr (на френски), latribunadeautomocion.es (на испански)
Според съобщения в медиите Stellantis възнамерява да премести производството на новото поколение на DS 3 E-Tense, планирано за 2027 г. от френския завод в Поаси близо до Париж в завода в Сарагоса в Испания. Новият DS 3 E-Tense, който според L’Argus ще бъде трансформиран от SUV в седан, ще слезе от производствената линия там заедно с новите Peugeot e-208 и Opel Corsa-e.
И трите електрически превозни средства ще използват платформата STLA Small. Това има смисъл, тъй като STLA Small е предназначен да замени сегашния e-CMP, на който са базирани настоящите поколения от трите моделни серии. Следователно съвместното производство също изглежда логично.
Това обаче повдига въпроси относно бъдещето на завода в Поаси, където в момента се произвежда Opel Mokka заедно с DS 3. Във Франция затварянето на завода вече се обсъжда – предполагаемото преместване на DS 3 в Испания вероятно ще подхранват тези слухове.
Според информация от La Tribuna de Automoción, производството на новия DS 3 E-Tense трябва да започне в Сарагоса през май 2027 г. с годишен обем от 35 000 единици. Stellantis очевидно предполага, че DS 3 ще остане нишов модел дори и с новата концепция на каросерията. Според по-ранни доклади Peugeot e-208 и Opel Corsa Electric, базирани на STLA Small, се очаква да бъдат произведени в доста шестцифрени цифри.
Това също означава, че DS 3 в Сарагоса може да замени Lancia Ypsilon като нишов модел наред с двуобемната моделна серия. В момента се изгражда на базата на e-CMP заедно с малките автомобили от Peugeot и Opel. Вече имаше спекулации, че Lancia може да бъде преместена в италиански завод Stellantis, ако Сарагоса бъде преобразувана в STLA Small.
Независимо от разпределението на моделите между заводите, статията на L’Argus съдържа и интересна информация за самата платформа. Според неназовани източници във френския вестник STLA Small ще използва изключително LFP клетки от CATL, които трябва да позволят обхват до 500 километра. Това съвпада с информацията за испанската програма за субсидиране PERTE.
Според доклада Stellantis от известно време търси място за своята четвърта европейска гигафабрика за батерии, която вероятно ще бъде построена близо до завода за автомобили в Сарагоса. Тъй като съвместното предприятие Stellantis ACC в момента няма LFP клетки в портфолиото си, партньорът се казва CATL. Това от своя страна се вписва в партньорството с CATL за LFP батерии в Европа, официално обявено от Stellantis в края на ноември 2023 г.
Според L’Argus фабриката за LFP в Сарагоса може също да доставя мароканския завод в Kénitra, където електрически SUV модели като Citroën C3 Aircross и Opel Frontera ще се произвеждат в бъдеще. Испанският завод във Виго също трябва да получи LFP клетките – въпреки че според съобщенията пускането на STLA Small е отложено за 2029 г.