Nissan пуска собствена версия на електрическото Renault Twingo
Nissan планира собствено разклонение на електрическото Renault Twingo, планирано за 2026 г., на продажна цена под 20 000 евро. Това означава, че Ampere не само ще построи Nissan, разклонение на Renault 5, но и на предстоящото Twingo.
ampere.cars
Както Renault пише в прессъобщение за първия рожден ден на своя филиал за електрически автомобили
Ampere, Nissan е помолил Ampere за подкрепа в разработването на следващия си електрически автомобил от А-сегмент след първоначално успешно техническо сътрудничество – наследникът на Micra с технологията на Renault 5. Моделът на Renault, който се разработва за това, е Twingo, чиято концепция беше изложена за първи път преди време на автомобилното изложение в Париж.
Nissan в момента не е представен в A или B сегмент в Европа (независимо от типа задвижване). Най-малкият модел в момента е кросоувърът Juke. С разклоненията на моделите на Renault Twingo за A-сегмента и Renault 5 за B-сегмента Nissan ще обслужва тези два класа размери чисто електрически.
Адаптирането на моделите на Renault също е в съответствие със споразумението за пренасочване на алианса на производителите на Renault, Nissan и Mitsubishi, което беше финализирано в началото на 2023 г. Съгласно това споразумение развитието в даден регион няма да се задвижва напред през паралелно, но една марка ще поеме водеща роля (Renault в Европа) и другите партньори на алианса ще могат да се възползват от това.
Както беше съобщено, Nissan се сближава с японския си конкурент Honda и партньора на алианса Mitsubishi в глобалното развитие на електрическите автомобили.
Все още няма много подробности за предстоящия малък електрически автомобил. Ampere обяви само, че Nissan ще „се възползва от нововъведените новаторски процеси, стратегията на Ampere за намаляване на разходите и намаленото време за разработка“. Новосъздаденият Advanced China Development Center също ще допринесе за по-бързото развитие на електрическите автомобили.
Втората поръчка на Nissan е много важна за Ampere. Това е така, защото компанията, която беше отделена преди година, иска да действа не само като дъщерно дружество на Renault, но и като „технологична платформа за големи марки“. Това също официално включва Alpine, въпреки че е голяма марка, но доста малък производител в рамките на Renault Group. Предстоящият Alpine A390, за който концепцията беше представена през октомври, също включва технологията Ampere.
Между другото, прессъобщението за първия рожден ден също споменава, че технологията за литиево-желязо-фосфатни батерии е била успешно интегрирана в превозните средства в рамките на 18 месеца. Renault официално отвори LFP батериите едва през юли, като тогава обяви партньорства с LG Energy Solution и CATL. Също така е потвърдено, че LFP батериите ще бъдат базирани на технологията cell-to-pack – стъпката към клетка към шасито в момента е в процес на разработка. Renault Twingo – и по този начин също и издънката на Nissan – се счита за кандидат за използване на LFP батерии от 2026 г.
Според Ampere подготвят следващия технологичен скок до 2028 г. – с батерии без кобалт. „До 2028 г. Ampere ще бъде готова да достави следващия технологичен скок в химията с батерии без кобалт, събирайки енергийната плътност на NCM, цената и безопасността на LFP и по-малко от 15 минути зареждане“, обяви компанията. „Това предвещава нашата цел около 2030 г. да удвоим енергийната плътност на NCM благодарение на катод без кобалт и анод от Li-Metal, приложен към структурна твърда батерия.“