Тест с впечатления от новата Skoda Superb и оценки – споделя екип на британското What а Car ?
Чешката фирма продължава да защитава интереса към своите комбита със своя надежден семеен Skoda Superb
Skoda се издигна в света и в рамките на Volkswagen Group. Там, където Skoda Superb започна като разтегнат Volkswagen Passat, еволюира
накрая до почти равен на Passat и в най-новото, четвърто поколение Superb обърна нещата.
Новият Superb и Volkswagen Passat бяха разработени едновременно, но с процес, воден от Skoda. Фирмата от Млада Болеслав се превърна от последовател в лидер, не само като пое важна роля в разработването на нови автомобили, но и като разкъса ограничителната риза на споделената платформа, например чрез въвеждане на концепции за потребителски интерфейс извън менюто, които увеличават използваемостта.
В същото време, Superb има по-малко конкуренти сред комбитата от всякога. Премиум немските марки продължават да предлагат големи комбита, но Jaguar наскоро спря XF, а участници от Vauxhall, Ford и японски марки отдавна са изчезнали. Вместо това, най-голямото предизвикателство пред Superb ще бъде да убеди купувачите да не избират вездесъщия SUV и вместо това да се насочат към класическото комби.
Гамата с един поглед
Модели Мощност от Цена
1.5 TSI e-TEC SE Technology 148 к.с. £36 175
2.0 TDI SE Technology 148 к.с. £36 690
2.0 TSI 201 к.с. (ще бъде уточнено)
1.5 TSI iV SE Technology 201 к.с. £41 465
2.0 TDI 4×4 SE L 190 к.с. £43 320
2.0 TSI 4×4 L&K 262 к.с. £47 655
Skoda все още предлага широка гама за Superb във Великобритания. В момента се предлагат два бензинови двигателя, два дизелови и един plug-in хибрид, като трети бензинов двигател ще се появи по-късно тази година.
Най-мощните бензинови и дизелови модели имат задвижване на четирите колела. Предлагат се три нива на оборудване: SE Technology, SE L и Laurin & Klement, въпреки че не всички
двигатели могат да се комбинират с всяко ниво на оборудване. Всички Superb модели получават автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Тестван модел: Skoda Superb
Оценка: 10
- Големият, функционален комби автомобил, модернизиран по всички правилни начини
Добър
- Skoda не се е опитала да преоткрие голямото комби
- Приятна интериорна атмосфера и използваемост в цялата гама
- Предлага се като бензинов, дизелов и plug-in хибрид, като дизеловият вариант се оказва много пестелив в реалния свят
Лош
- Дървено окачване при ниска скорост на стандартно окачване
- Автоматичната скоростна кутия с двоен съединител понякога може да бъде леко тромава
- Някои интериорни елементи са с ниско качество
Плюсове
- Отхвърля настоящите стилистични моди с изчистен, елегантен външен вид
- Широка гама от нива на оборудване
Минуси
- Адаптивните амортисьори DCC са опционални за някои варианти
- Дължина почти пет метра
Skoda има не малък успех със самите SUV-ове, особено с модела-брат на това ново комби, Skoda Kodiaq. Заедно с новите Volkswagen Passat и Tiguan, и двата автомобила Skoda са сред група нови автомобили, разработени горе-долу едновременно върху най-новата версия Evo на платформата MQB на Volkswagen Group.
Големите скокове напред идват чрез напълно обновена мултимедийна система (за която ще стане дума по-късно) и драстично увеличен капацитет на батериите за задвижване на plug-in хибридите. Това се увеличава от само 13 кВтч в стария Superb iV до 25,7 кВтч в новия, което му дава сериозни характеристики на служебен автомобил.
Другите двигатели са актуализации на добре познатите четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели. Донякъде изненадващо, само базовият 1,5-литров бензинов двигател получава мека хибридна асистенция. Ръчните скоростни кутии са отпаднали за това поколение: всеки Superb получава DSG автоматична скоростна кутия с двоен съединител, с шест предавки за движение напред в PHEV и седем в другите.
Както обикновено се случва с ново поколение модели, Superb е пораснал значително. Направил го е обаче по-разумно от повечето. Автомобилът от четвърто поколение е дълъг 4,9 м – с
40мм по-дълъг от предшественика си. Всичко това е в надвесите, тъй като междуосието остава 2841 мм. Той е и малко по-висок, но за радост на всеки, който някога трябва да се справи с тясна градска улица или ограден с жив плет селски път, новият Superb всъщност е с 15 мм по-тесен в каросерията.
Същото намаление не се прояви в нашите измервания по огледалата (2090 мм срещу 2035 мм), но всяко забавяне в раздуването на новите автомобили е положително развитие според нас.
Откъм дизайн, Superb се насочва към своята комби версия и изглежда твърдо отхвърля стилистичните моди. Няма светлинна лента, няма светеща решетка, няма черни джанти, няма агресивен бодикит с логото на производителността. Има дори някои фини хромирани елементи около решетката и прозорците. Той е по-заоблен от старата кола, но следва дизайнерския език на Enyaq EV, а не по-претенциозния стил на Kodiaq.
Как изглежда вашият Superb, ще зависи от това кой пакет ще изберете. Малко е разликата между SE и SE L естетически, но Sportline със сигурност е най-агресивният, ако не и най-отличителната от гамата Superb.
19-инчови джанти с диамантено оформяне, зеещи, ъгловати брони и гланцово черни елементи придават на Sportline откровено агресивен вид в сравнение с неговите конкуренти, докато L&K запазва луксозните си нотки с хромираните си външни елементи.
Ниската каросерия на Superb също даде възможност на инженерите да се погрижат за аеродинамиката. Въпреки че никога нямаше да бъде толкова хлъзгав, колкото електрически седан (който се нуждае от много по-малко отвори за охлаждане), по-плоското предно стъкло, по-обтекаемата линия на покрива, спойлерът на покрива със странични ребра, преработените външни огледала и активните капаци на решетката намалиха коефициента на съпротивление до 0,25 за най-аеродинамичните версии на комбито. Както и преди, Superb остава наличен и като петврат лифтбек. При някои версии на този модел коефициентът на съпротивление е едва 0,23.
Основното окачване е конвенционално, с подпори MacPherson отпред и многораменна ос отзад. Това поколение на MQB въвежда опцията за това, което фирмата нарича окачване DCC (Dynamic Chassis Control) Plus, което има адаптивни амортисьори с отделни клапани за компресия и отскок. Твърди се, че това позволява по-голяма широта на регулиране.
Плюсове
- Интелигентните циферблати са предимство – интуитивни и тактилни
- Много просторен автомобил с щедро място отзад и огромен багажник
- Големият сензорен екран е логично конфигуриран и лесен за използване
Минуси
- Някои интериорни елементи изглеждат евтини
- Интелигентните циферблати и екранът изглеждат малко крехки и нестабилни
Ако има едно нещо, което искате да бъде една Skoda Superb, това е просторна. И бъдете сигурни, че тази е точно това. Според нашите измервания, типичното пространство за краката отзад се е увеличило с 65 мм спрямо изходящия модел – вече много просторен автомобил.
Равната линия на покрива на комбито означава, че пространството за главата също е щедро, а в комбинация с големи странични прозорци създава истинско усещане за пространство, както и отлична видимост. Размерите на багажника са останали горе-долу постоянни, което ще рече много големи.
Както подобава на Skoda, багажникът има множество изскачащи кукички и отделения, а има два лоста за сгъване на задните седалки. Досадно е, че те не се сгъват идеално плоско, освен ако не поръчате променлив под на багажника за 295 паунда. Под пода има повече място, достатъчно за резервна гума, която е опция за 185 паунда.
Фактът, че комбито на Skoda е много практично, няма да изненада никого. Може би по-впечатляващо е колко успокояващо място представлява предната кабина на Superb.
Предишниятмодел вече се сравняваше благоприятно с конкурентите си по отношение на качеството на материалите в интериора, дори дизайнът да беше малко семпъл. Новият балансира класическите ценности с модерните технологии, както малко други автомобили.
Има 13-инчов екран, независимо от нивото на оборудване. Въпреки че общият брой бутони е намалял, Skoda е изоставила минималистичния iPad върху дъска в полза на плавен дизайн с дървесни декоративни лайсни, елегантни дръжки на вратите и почти арт деко вентилационен отвор по цялата ширина.
Вариантите Sportline, междувременно, получават по-състезателни аксесоари вътре, включително спортен волан, велур, подобен на алкантара, на таблото и дръжките на вратите, и спортни седалки. Усеща се луксозно, но въпреки това е характерно здрав, както би трябвало да бъде една модерна Skoda.
Доста функции се управляват чрез сензорния екран, но в най-новата си версия той работи бързо и логично и е допълнен от новите „интелигентни циферблати“. Трите физически циферблата могат да се натискат, за да се промени функцията им, която се показва на малкия екран вътре. Външните контролират температурата и отопляемите и вентилирани седалки, докато централният модул може да контролира скоростта на вентилатора, мащабирането на навигацията, режима на шофиране и други.
Това е брилянтно опростена, но тактилна и интуитивна система. Ако имаме някакви критики към интериора, това е, че циферблатите и екранът се усещат малко крехки и нестабилни.
Пътниците отзад няма да се чувстват като във втора класа, защото същото качество на материалите е очевидно и тук, а има два USB порта, панел за климатичен контрол и, при SE L ниво на оборудване, подлакътник с вграден държач за таблет.
Skoda не е забравила и основите. С преместването на автоматичния селектор на скорости към кормилната колона и липсата на ръчни скоростни кутии, централната конзола е освободена, за да осигури място за съхранение. Естествено, има много място и всичко може да бъде скрито от погледа с два капака. Отделение за подлакътници също е голямо и съдържа различни подвижни тави и кошчета за неща като очила, както и покрита с филц лента, която можете да използвате за почистване на екрана.
Мултимедийна система
Skoda винаги е успявала да придаде свой собствен вид на споделената мултимедийна система на Volkswagen Group – обикновено към по-добро, и това не е по-различно и при новия
Superb.
13-инчовият сензорен екран е стандартен за всички Superb и работи с най-новата версия, която в базовия си вид вече е много по-добра от това, което бихте намерили в Octavia или VW Golf преди фейслифта. Началният екран има персонализируеми плочки, които ви позволяват да държите навигацията и медийното съдържание на екрана по всяко време. В горната част на екрана има лента с конфигурируеми преки пътища, която ви дава директен достъп до функции като системата старт/стоп и автоматичното задържане.
Интерфейсът реагира бързо, а интелигентните циферблати на Skoda допълват пакета, защото ви позволяват да контролирате основните климатични контроли, без да е необходимо да използвате екрана. Наличието на физически циферблат за мащабиране на навигационната карта също е много полезно.
Стандартната озвучителна система ни се стори адекватна, но има място за подобрение под формата на опционалната hi-fi система Canton.
ДВИГАТЕЛИ И ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ 8
Плюсове
- Работещ, тих и ефикасен дизел
- Загрятият 2.0 TSI 265 бензинов двигател е енергичен, отзивчив и бърз
Минуси
- Дизелът от базово ниво може да се усеща малко с недостатъчен въртящ момент
- DSG скоростната кутия е тромава и нерафинирана при по-ниски скорости
За този пътен тест избрахме дизеловия двигател със 148 к.с., защото Skoda смята, че той ще бъде един от най-продаваните, след PHEV (който ще пристигне по-късно тази година) и 1.5-литровия мек хибриден бензинов двигател, задвижващ агрегат, който подробно описахме в нашия пътен тест на Volkswagen Tiguan.
Накратко: тих е, работещ и има потенциал за добра икономия на гориво, въпреки че може да се усеща малко с недостатъчен въртящ момент в голяма кола.
Въпреки че бензиновият двигател е добър избор и пазарът на дизелови автомобили се е свил значително, окуражаващо е, че Skoda не е изоставила онези шофьори, които изминават големи километри или се нуждаят от теглич.
Студен четирицилиндровият двигател ръмжи доста упорито, а скоростната кутия с двоен съединител може да се присъедини с известна тромавост и нежелание за превключване надолу. След като обаче всички течности се затоплят, двигателят звучи доста плавно, с минимални вибрации, а скоростната кутия също става по-отзивчива.
Тя запазва част от типичната склонност на DSG да превключва нагоре твърде рано и да поддържа оборотите твърде ниски, което може да доведе до зацикляне на двигателя, а след това до рязко ускорение, когато поискате ускорение. Бързото натискане на газта обикновено кара скоростната кутия да превключи надолу, което ви позволява да достигнете до плътния среден диапазон, който очаквате от дизел.
В крайна сметка скоростната кутия няма плавността на добра автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящ момент, но е достатъчно добра и рядко протестира по време на
бързи завои с три точки.
Със сигурност нямаме оплаквания относно производителността. Измерихме ускорението от 100 км/ч за 8,9 секунди и от 160 км/ч за 23,7 секунди, което са спретнати числа за всеки обикновен двигател с вътрешно горене. Доста трудно е да се намери еталон за производителност, тъй като повечето конкуренти на Superb вече не се предлагат с дизел, а премиум опциите като Mercedes E-Class са по-мощни.
Естествено, Superb е по-бавен от E220d, но е наравно със спряната от производство 2.0-литрова дизелова версия на Peugeot 508. Той е достатъчно твърд за ежедневно шофиране.
Спирачната ефективност е образцова, като спира за 45,8 м от 110 км/ч контролирано по време на нашия тест. Без регенеративно спиране, което да нарушава усещането при натискане на педалите, той е приятно прогресивен.
В другия край на спектъра на Superb се намира 2.0 TSI 265PS 4×4, който заимства своя четирицилиндров двигател с турбокомпресор от най-новия Volkswagen Golf GTI. Той произвежда 261 к.с. и 340 Нм въртящ момент (същата мощност като в GTI, но с 3,7 Нм повече въртящ момент) за време от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди.
Това е само с 0,7 секунди по-малко от E450d Estate, въпреки значителното предимство на Mercedes в мощността и въртящия момент. Издръжливият агрегат „EA888“ на Volkswagen Group остава плавен и бърз тук, в тази голяма баржа. Той е отзивчив и енергичен и придава на Superb атлетичен характер, който противоречи на размера и теглото му.
Отворете газта и той се втурва напред с истинска скорост. Макар че става доста гласовит, никога не е натрапчив или претенциозен. Разбира се, в кабината се внася много изкуствен шум, но има спортен тембър, когато шофирате енергично. Има малко тромавост от скоростната кутия при по-ниски скорости, но е забавно да сменяте предавките с помощта на перата зад волана.










