„По-лесно е да се шофира през зимата“: Мъж използва WD-40 върху гумите си за защита. След това механиците го предупреждават
„Това работи за улеите на снегорините.“
Съвети за зимата….Мъж споделя трик за предпазване на колелата от сняг
motor1.com/news, 19 ноември, 14:00 ч.
Всеки зимен шофьор познава звука „туп-туп-туп“ от замръзнала киша, заседнала в калниците му. Един мъж смята, че е намерил перфектното решение: WD-40. Няколко пръскания,
твърди той, и ледът просто се изплъзва. Но механиците казват, че това не е единственото нещо, което може да се изплъзне.
Виждаме как някои съветват шофьорите, че обилното покритие с WD-40 може да бъде един вид магически репелент за цялата зимна бъркотия, която се натрупва по време на шофиране в студено време.
За по-малко осведомените шофьори това може да изглежда като полезен съвет. И все пак, поглед към секцията с коментари към видео, което е гледано повече от 1,6 милиона пъти, показва много хора, които се подиграват за препоръка, която според тях няма да направи нищо подобно на това, което обещават.
„Напръскайте допълнително върху гумите, за да не залепва снегът, докато шофирате по пътя“, пише коментатор, очевидно с ирония. Друг предлага по-остър коментар: „Ако спрей WD-40 попадне върху протектора на гумата, ще се въртите дори в дъжда, камо ли в леда и снега, хаха.“
Тези отговори подчертават факта, че натрупването на сняг и лед в калниците е неудобство. Но общността е почти единодушна в това да разглежда този конкретен хак като в най-добрия случай погрешен и в най-лошия случай рискован.
Какво твърди той
Предпоставката е проста: ледът и кишата, които се натрупват в калника по време на зимно шофиране, могат да попречат на клирънса на гумите, да увеличат теглото и потенциално да повлияят на баланса или управлението. Решение е да се нанесе плъзгаща се смазка върху облицовката на калниците преди или по време на зимно шофиране, за да се предотврати слепването и да се позволи на отломките да се изплъзнат, вместо да замръзнат и да се натрупат.
На хартия идеята има интуитивна привлекателност. Тя би могла да поддържа повърхността хлъзгава, намалявайки залепването и натрупването. Но скокът от „това работи за снегорините“, където подобни спрейове се препоръчват понякога, като „безопасно
и за калниците при скорост на магистралата“.
По-задълбочен поглед върху механиката подкрепя предпазливостта. Например, статия в Cars.com отбелязва, че макар натрупването на сняг и лед вътре в калниците да е често срещано – „карайте по утъпкан сняг и той ще се натрупа в калниците ви за кратко време“ – автомобилните производители потвърждават, че техните превозни средства са проектирани да работят безопасно дори при умерено натрупване. По-големият проблем е, че ако натрупването стане екстремно, с твърд лед, плътно утъпкан зад гума, можете да го усетите чрез вибрации, дисбаланс или контакт.
Екип от експерти проследи какво казват собствениците за пазаруване на автомобили, ремонти, ежедневно шофиране и други неща в социалните медии.
Междувременно, форуми „Направи си сам“ предупреждават да не се използва WD-40 или подобни смазочни материали в калниците. Публикация в Cartalk обобщава това. „WD-40 на бензинова основа не трябва да се използва около пластмаси или гума“, казва се отчасти. „Има много такива части под калника. Това може да влоши нещата.“
Друга тема повтаря: „Пръскането на каквото и да било в калника не работи. Бил съм там. Правил съм го.“
Освен смазочните материали, блоговете за зимна поддръжка напомнят на шофьорите, че реалните рискове от натрупването на замърсявания в калниците са корозията от сол и задържана влага, както и механичните смущения, а не само намаленото сцепление. Един индустриален блог заявява: „Когато снегът и ледът се разтопят по колата ви… солената вода попада в малки пукнатини, причинявайки ръжда по метални части като ходовата част, калниците и спирачките.“
Нека да разберем защо простата логика „напръскай го, за да стане хлъзгаво, и снегът пада“ е непълна.
Смеси от вода, киша и сол, влизащи в калниците, могат да замръзнат върху металните облицовки, улавяйки мръсотия и пътна сол. Тази опаковка след това действа като нежелана тежест или, в най-лошия случай, влиза в контакт с гумата или облицовката, причинявайки вибрации или триене на гумата.
Освен това, калниците обикновено са облицовани с пластмасови или композитни материали и много от тях съдържат скрити сензори, окабеляване, аеро-опаковка и пътища на спирачните
тръбопроводи. Химическият лубрикант, приложен там, може да не се задържи на мястото си, може да мигрира или да попречи на други компоненти. Всеки лубрикант, който попадне върху протектора на гумата, страничната стена или спирачния ротор, представлява проблем за безопасността, тъй като може да намали сцеплението или да влоши спирането.
Така че, да, поддържането на калниците чисти е разумно. Но простото напръскване с универсален лубрикант и приключването на работата отваря нов набор от рискове.
Шофьорите, изкушени от някои съвети, трябва да действат предпазливо. Идеята се докосва до истинския проблем на натрупването на замърсявания в калниците през зимата, а концепцията „направете го хлъзгаво и няма да залепне“ има своите предимства. Но изпълнението е важно. Рисковете от неволно замърсяване на гумите/дисковете, постоянно химическо взаимодействие с облицовките и попадане на смазка в зоните на спирачките или окачването надвишават недоказаната полза.
По-безопасен подход е да проверявате калниците си през зимата, ръчно да отстранявате натрупания лед или сняг, ако е необходимо, да използвате професионално измиване на долната част на автомобила, особено ако живеете в район, където се използва сол, и да обмислите използването на зимни гуми и приемането на правилни зимни навици за шофиране. Както един коментатор го каза: „Повечето хора просто излизат и изритват нещата… Не съм се сблъсквал с подобни проблеми през 50 години шофиране.“
Накратко, запазете WD-40 за скърцащи панти и залепващи метални части и поддържайте калниците чисти по старомодния начин. Стартирането от леда може да не е бляскаво, но е най-безопасният маршрут.
Авторитетното издание Motor1 се е свързал с тези, които съветват подобни неща по тематаа, чрез директно съобщение и коментар. Ще се погрижим да актуализираме информацията, ако има отговор.
За повече полезни съвети за автомобилиста можете да прочетете в сайта на лявата колонка линкове в сответната рубрика.
Собственикът на сайта е приготвил за печат и нова своя кннига – „Божите заповеди за автомобилиста“ – съвети и препоръки за подготовка и поддръжка на автомобила през различните сезони и при различни ситуации, както и за управаление на автомобила при разните ситуации…
Търси се финансова подкрепа за издаването на книгата.








