Архив

BYD Racco kei car може да дойде в Европа, ако законите за малки автомобили позволят

Споменатият клас малки, достъпни автомобили може да оправдае вноса на малкия хечбек

BYD може да внесе новия си kei car Racco в Европа, ако предложената в ЕС категория електрически автомобили за малки автомобили увеличи жизнеспособността на такива модели

BYD представи Racco на автомобилното изложение в Токио миналия месец като декларация за намерение да се установи на пазар, обслужван почти изключително от местни производители като Honda, Suzuki, Toyota, Subaru и Mitsubishi

autocar.co.uk/car-news/new-cars, 19 ноември 2025 г.

Проектиран и конструиран да отговаря на разпоредбите за клас kei в Япония, където първоначално ще се продава ексклузивно, Racco е с дължина 3,4 м, ширина 1,475 м и височина 1,8 м, byd1като има подобни квадратни, прави пропорции на своите японски конкуренти.

Разполага с батерия от 20 кВт, за която се твърди, че е достатъчна за пробег от 180 км, и зареждане с мощност до 100 кВт, което захранва един двигател на предната ос с неразкрита мощност.

Racco е забележително външно навлизане в сегмент, който представлява почти една трета от продажбите на автомобили в Япония, където исторически са предпочитани местните марки. BYD е продал по-малко от 7000 автомобила там от пускането си на пазара през 2022 г., в сравнение с 11 000 само през септември 2025 г. във Великобритания.

Много се разследва дали пробиването на силно конкурентния пазар на kei автомобили може да бъде ключово за бъдещия успех на BYD в Япония – но сега вицепрезидентът на компанията Стела Ли предположи пред Autocar, че Racco в крайна сметка може да играе важна роля в световен мащаб като нов модел за навлизане.

b y d„В Япония вече пускаме kei автомобили; ще бъдем много заинтересовани да следваме регламента на ЕС“, каза тя. „Ако има място, можем да донесем този автомобил тук.“

Регламентът на ЕС, за който Ли говори, е категорията електрически автомобили, за чието създаване председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен наскоро заяви, че работи в сътрудничество с местни производители, като част от стремежа за въвеждане на ново поколение „малки, достъпни автомобили“.

Тази стъпка идва в отговор на твърденията на различни производители, че постоянният натиск от нови регулации и задължителни технологии е направил малките автомобили твърде скъпи за производство за ЕС и по този начин е лишил голяма част от европейската общественост от пазара на нови автомобили.

Точните детайли за класа електрически автомобили („E“ означава „европейски“, „екологичен“ и „икономичен“) все още не са уточнени, но рамката се разглежда като ключова стъпка за byd2повторното въвеждане на малки, евтини автомобили в региона – и е сравнявана с дългогодишния клас kei-car в Япония.

Dacia наскоро разкри концепцията Hipster в стил kei като визия за вида автомобил, който би могъл да се произвежда, ако регулациите за малки автомобили бъдат облекчени, което предполага, че в крайна сметка може да се продава за по-малко от 15 000 паунда.

А Honda ще пусне Super-N, адаптирана версия на своя електрически kei-car N:One, във Великобритания следващата година, въпреки че все още не е потвърдила плановете си за по-широко европейско пускане.

Ако BYD в крайна сметка прецени, че Европа е гостоприемна среда за Racco, той би могъл да се нареди като нов електромобил от начално ниво под Dolphin Surf, давайки на фирмата конкурент на Dacia Spring и Leapmotor T03.

Ли обаче добави, че европейското пускане на Racco „не е тема“ на непосредствен фокус за BYD, която инвестира сериозно в разширяване на гамата си от хибриди във всички сегменти на фона на спадащото търсене на електрически превозни средства в Европа.