Архив

Калифорния за преговори за емисии с производителите и Белия дом

Китай въвежда срок за спиране продажбите на автомобили с ДВГемисиите 2

Bloomberg

Калифорния няма намерение да се оттегли от законодателния си мандат, за да намали емисиите на въглероден диоксид до 40% под нивата от 1990 г. до 2030 г., твърдят държавни служители в САЩ.

Калифорния може да възобнови дискусиите за ограниченията си за парникови газове за автомобили и камиони за 2025 г. В щата са готови да обсъдят  съживяването на преговорите, казва Мери Никълс, председател на Съвета за ресурси на Калифорния, в  интервю тези дни с Bloomberg News в Ню Йорк. Майкъл Катандзаро, специален асистент в Белия дом, призова наскоро да започнат разговори с администрацията, каза Никълс.

„Калифорния продължава да бъде убедена, че няма нужда да инициира този нов преглед и че техническата работа е напълно адекватна, за да оправдае продължаването на съществуващата програма, но ние сме готови да говорим за конкретни области, ако има основателни притеснения създадени на компаниите – в контекста на по-голяма дискусия за това къде отиваме след 2025 г.“, каза тя.

елколиГоворенето за възможни тристранни преговори между Калифорния, производителите на автомобили и федералното правителство идва след като администрацията на президента Доналд Тръмп възстанови през март прегледа на националните правила за парниковите газове, които минават през 2025 г., което според него би „унищожило“ автомобилната индустрия.

Калифорния би могла да избере да запази правилата си, дори ако федералните цели бъдат разхлабени. Но това би създало главоболие за производителите на автомобили, занимаващи се със съвкупност от законодателни актове, и би рискувало да увеличи гнева на Тръмп и индустрията, тъй като Калифорния се опитва да прокара по-строги цели за 2030 г.

Катандзаро посочи в телефонен разговор, че администрацията е поне склонна да обмисли идеята за по-строги цели за емисиите през 2030 г., каза Никълс. В речта си през август Мич Бейнол, президент на Алианса на производителите на автомобили, заяви, че неговата група – която включва General Motors Co., Volkswagen AG и Toyota Motor Corp. – ще разгледа и тази идея.

„Искаме да си сътрудничим с преразглеждането на данни с Калифорния, администрацията и други заинтересовани страни, за да намерим добър път напред“, каза Бейнол, като реагира тези дни на коментарите на Никълс.

В отговор на искане за коментар, пресслужбата в Белия дом даде изявление, че администрацията  „е била и остава отворена за ангажиране на всички заинтересовани страни в този процес с цел намиране на решение, което да подкрепя създаването на работни места, потребителите, енергийната сигурност и производството в САЩ“.

В интервюто Никълс каза, че иска да участва не само в Националната администрация по безопасност на движението по пътищата, тъй като това ще гарантира, че преговорите ще се съсредоточат върху парниковите газове, а не само върху икономията на гориво.емисии3

Досега Тръмп не е стартирал това, което може да е най-мощното му оръжие – съдебно предизвикателство пред специалната власт на Калифорния да напише свои собствени правила за замърсяване, което датира от Закона за чистотата на атмосферния въздух от 1970 г. Компромисът днес може да помогне за предотвратяването на съдебно разследване по-късно.

Федералното правителство през 2011 г. първоначално се съгласи с целите за парникови газове, които отразяват целите на Калифорния, като увеличават икономията на гориво до средно повече от 50 мили на галон до 2025 г. Но Тръмп се обърна.

Калифорния няма намерение да се оттегли от законодателния си мандат, за да намали емисиите на въглероден диоксид до 40% под нивата от 1990 г. до 2030 г., каза Никълс. Губернаторът на Калифорния Джери Браун и Съветът за въздушни ресурси обещаха да останат бариера срещу натиска на президента за екологична дерегулация и Никълс каза, че дългосрочните цели не са се променили.

Автомобилите не могат да се откажат изцяло от целите си, тъй като големите автомобилни пазари Китай и Европейският съюз сега възнамеряват да разработят свои собствени мандат за превозни средства с нулеви емисии, моделирани след Калифорния.

Китай обяви този месец, че ще определи краен срок за автомобилните производители да прекратят продажбите на превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива, като се превърне в най-големият пазар за това и да предизвика световно търсене на акумулаторни автомобили.