Архив

Меркел:Германската автоиндустрия – за възстановяване на доверието

Какво говорят другите политици в Германияangela

По Ройтерс

Франкфурт – Канцлерът Ангела Меркел каза, че автомобилната индустрия в Германия трябва да направи всичко по силите си, за да поправи повредената си репутация, като посочи несигурното бъдеще на двигателя с вътрешно горене при откриването на автомобилното изложение в Франкфурт.

Автомобилът – най-големият износител и работодател на Германия с повече от 800 000 души – бе изпаднал в криза преди две години, когато Volkswagen Group призна, че изневерява на тестовете за дизеловите емисии.

„Много доверие е унищожено, затова индустрията трябва да направи всичко, за да спечели доверието в своя собствен интерес, както и на служителите и немската индустрия“, каза Меркел на срещата на висшите мениджъри на автомобили във Франкфурт.

Канцлерът отбеляза, че индустрията вече е изправена пред много повече предизвикателства, включително възможността Китай в крайна сметка да забрани двигателите с вътрешно горене.

Преди национални избори на 24 септември Меркел е подложена на огън заради тесните връзки с производителите на автомобили и за това, че не успя да се справи със замърсяването на превозните средства след признанията на VW и да накара индустрията да се измести към електрическите  автомобили. VW, BMW, Daimler, Audi и Porsche освен това са обект на разследване от европейските регулатори за предполагаеми антиконкурентни тайни споразумения.

Канцлерът постави по-строга линия на индустрията през последните седмици и я принуди да приеме мерки за angela-merkel-avtomobiliподпомагане на борбата със замърсяването в градовете, като този месец създаде фонд от 1 милиард евро за почистване на градския транспорт. Наскоро  тя призова чуждестранните производители да се присъединят към сделка с немските производители, за да ремонтират софтуера на двигателите на дизеловите автомобили и да намалят замърсяването. Тя отново потвърди, че се противопоставя на забраните за дизелови автомобили, разглеждани от съдилищата в някои германски градове.

Антон Хофрайтер, парламентарен лидер на екологичните Зелени, заяви, че Меркел е допринесла за кризата, като е защитила индустрията и позволи на Германия да изостане. „С речта си г-жа Меркел посочва към бъдещето, но действията на правителството й означават, че тя все още залага на твърдото“, каза той. „Следващото правителство трябва да се захване сериозно с модернизацията на автомобилната индустрия.“

Зелените, които в момента са само около 8% от анкетираните преди изборите, искат Германия да спре продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г. Великобритания и Франция наскоро обявиха планове за евентуално забрана на всички дизелови и бензинови превозни средства през тази година ,

Матиас Уисман, ръководител на VDA в Германия, който е домакин на автомобилното шоу във Франкфурт, призна, че индустрията не е направила нещата лесни за своите политически съюзници. Висман, бивш член на консерваторите на Меркел и федерален министър на транспорта от 1993 до 1998 г., заяви, че възстановяването на доверието е основен приоритет, но също така каза, че целият сектор и неговите служители не трябва да бъдат осъждани заради действията на няколко.

Меркел прогнозира, че двигателят с вътрешно горене ще оцелее, тъй като търсенето се разраства в много части на света, докато германските производители на автомобили все още са иновационни лидери, съставляващи една трета от патентите за електрически и хибридни автомобили. „Ясно е, че ние ще се нуждаем от горивни двигатели в продължение на десетилетия, като същевременно инвестираме и в нови моторни технологии в същото време“, каза тя.

Наскоро доставчиците и производителите на автомобили заявиха, че Европа не трябва да бърза да изостави двигателя с вътрешно горене и трябва да изгради собствено производство на електрически автомобилни батерии, за да се конкурира с Китай