Архив

Планът на Госн за Renault предпочита пред Европа Русия и Китай

Пътят на бъдещето на автомобилния производителcarlos

Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Госн изложи относително консервативна стратегия, която разчита на нарастването на обема на международните пазари, като в същото време намали зависимостта на автомобилостроенето от Европа, за да стимулира печалбите до 2022 г.

Според новия план, наречен Drive the Future, Госн има за цел годишните приходи на групата да достигнат 70 млрд. евро. За да се постигне целта, обемът на производството ще нарасне с  40% до 5 милиона автомобила годишно от продажбите на моделите на Renault, Dacia и Lada, като 60% от продажбите идват в международен план, включително ръст на продажбите в Китай до 550 000 годишно.

Европа ще отстъпи по важност, въпреки че ще остане „стълб на печалбата“, казват от Renault. Очаква се продажбите тук да са равни по време на плана, на 1,8 милиона бройки годишно.

„Ако нямате растеж в други региони, не можете да финансирате технологията в Европа“, каза Ронан Нойзет, старши анализатор за европейското производство на леки автомобили в IHS Markit в Париж. Renault също ще удвои предлагането на батерии и електрически автомобили на осем и планира да електрифицира половината си състав с хибридна технология. В същото време компанията ще опрости линията на двигателя с вътрешно горене, като намали броя фамилии дизелови двигатели на един.

Във време, когато автомобилната индустрия е изправена пред период на рязка промяна, за да предложи автономни, електрически и свързани автомобили в бъдеще, Госн засилва сегашната стратегия на Renault, вместо да поеме компанията в радикално нова посока, твърдят анализатори. Това е отражение на по-ранните инвестиции на Renault в електрификацията и операциите на високо рискови пазари като Русия, Индия и Бразилия.

Renault е прекарал години и инвестира милиарди, за да изгради своя международен отпечатък и сега е готов да види, че търпението се отплаща. В Русия например Алиансът погълна стотици милиони евро загуби от AvtoVAZ, който прави марката Lada, тъй като общият пазар падна с повече от половината от пика на почти 2,75 милиона леки пътнически автомобила през 2012 г. до 1,3 милиона продажби миналата година ,

Русия е в процес на възстановяване и може да достигне 2,18 милиона продажби до 2021 г., според доклад на PwC. Renault може да се възползва непропорционално от този растеж, тъй като Lada притежава 20% пазарен дял, а марката Renault има 9% дял. Автомобилът AvtoVAZ вече е напълно консолидиран в счетоводния баланс на Renault.

По подобен начин Renault изгради потенциално силна операция в Иран, където ще въведе четири нови автомобила през следващите пет години. През август компанията инвестира 660 млн. евро в съвместно предприятие за създаване на завод в град Спарт, който се очаква да произвежда 300 000 автомобила годишно до 2022 г., което ще даде на Renault реален производствен отпечатък от 500 000 единици.

Миналата година Renault продаде имаше на ирански пазар общи продажби от 1 милион. „Иран има огромен потенциал“, каза Марк Сус, ръководител на програмата на Renault за ниско тарифни автомобили. „Смятаме, че може да мине 1,5 милиона.“

Приоритетен пазар ще бъде Китай най-големият пазар на автомобили в света, където Госн се надява да събере най-големите награди. Renault ще пусне там седем автомобила до 2022 г., включително три изцяло електрически автомобила и нов компактен SUV.maxresdefault111

Производителят на автомобили току-що влезе в партньорство с Brilliance China Automotive за разработване и производство на лекотоварни автомобили (LCVs).

„Китай е приоритет № 1“, каза Стефан Мюлер, главен изпълнителен директор на Renault. Съвместното предприятие на Renault с Dongfeng включва SUV-ите Captur, Kadjar и Koleos и ще добави електрическа версия на подкомплекта Kwid кросоувър. Тъй като компании като Daimler и Volkswagen Group обявиха големи инвестиции в електрификация, за да отговарят на стандартите за емисиите, Renault ще може да се радва на печалба, твърдят анализатори.

Групата ще предлага общо осем изцяло електрически модела, които ще покриват 80% от пазара. Разходите ще бъдат контролирани чрез въвеждането на нова платформа CMF-EV, разработена от алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, която ще бъде използвана за 80% от обема на френските автомобилни производители.

До 2019 г. компанията ще предлага възможности за автономия на ниво 2, като се започне от подкомплектовани автомобили като Clio и до 2022 г. ще бъдат пуснати 15 модела с автономия от второ ниво до ниво 4, съобщи изпълнителният директор. „Това е предизвикателство и вълнуващ път напред“, каза Госн. „Автомобилната индустрия ще претърпи повече промени през следващите 10 години, отколкото някога е виждала в миналото.“