Архив

Volkswagen и Mercedes-Benz пускат електромобили

“Всичко, което Tesla  може да направи, можем да направим по-добре…“

Volkswagen ID CROZZ Concept

Volkswagen ID CROZZ Concept

USA TODAY

Германските автомобилни компании Volkswagen Group и Daimler обявиха преди дни нови амбициозни планове за производство на електрически автомобили за далечни разстояния в бързо засилваща се конкуренция с Tesla, General Motors, Nissan и други глобални автомобилни компании.

Китай, надявайки се да изчисти опустошителния градски смог, неотдавна обяви също плановете си в крайна сметка да забрани бензиновите двигатели и да доведе до рязко нарастване на автомобилите, задвижвани от акумулаторни батерии, въпреки ограничения интерес досега сред потребителите по целия свят.

Най-голямата автомобилна компания в света, каза на автомобилното изложение в Германия, че очаква да продаде до 3 милиона автомобили с батерии до 2025 г., което представлява около една четвърт от нейното производство.

Компанията също така показа новоразработено електрическо спортно оборудване, наречено ID. Crozz, който ще пристигне през 2020 г., заедно с компактна хечбек електрическа кола, наречена ID.

vw2С диапазон на батерията от около 310 до 370 мили (въз основа на европейските регулаторни стандарти, които са по-високи от обхвата на САЩ), ID. превозните средства ще бъдат сред най-продаваните електрически автомобили с най-голям пробег.

И луксозната марка на Daimler – Mercedes-Benz, обяви, че ще направи електрически модел на всичките си автомобили до 2022 г.

„Нещо, което Tesla може да направи, можем да направим по-добре“, каза анализаторът на „Санфър Бърнстейн“ Макс Уорбъртън в бележка до инвеститорите. „Mercedes е убеден, че може да се сравни с разходите за батерии на Tesla, да победи разходите си за производство и доставка, да увеличи производството си по-бързо и да има по-добро качество.“.

Тези продуктови планове следват няколко наскоро въведени на масовия пазар електрически автомобили, включващи Chevrolet Volt на GM, модел 3 на Tesla и предстоящата преработена версия на Nissan Leaf.

Базовите модели на тези превозни средства имат пътни диапазони от съответно 238, 220 и 150 мили и начални цени от $ 37 500, $ 35 000 и $ 30 000 преди данъчни облекчения.vw3

Въпреки ниските цени на бензина и пазарния дял на САЩ от само 0.5% досега тази година за електрическите автомобили, инвестициите в сегмента се ускоряват поради регулаторни и технологични причини. Според анализатора на „Санфър Бърнстейн“ Марк Нюман, намаляването на разходите за батерии би направило електрическите автомобили на същата цена като автомобилите с газ до 2021 г., което е „далеч по-рано от очакваното“.

И въпреки че администрацията на Тръмп обмисля да намали стандартите за икономия на гориво, производителите на автомобили продължават да планират замислите си за електрически автомобили, защото регулаторните органи на други пазари настояват за намаляване на емисиите.

Главен сред тях е Китай, най-големият автомобилен пазар в света. Син Губин, заместник-министър на индустрията и информационните технологии на Китай, обяви забраната за производство и продажба на газови превозни средства, но не предостави подробности за времето, според държавния информационен източник Xinhua. Подобни планове имат Великобритания и Франция, които ще влязат в сила към 2040 г.

„Мерките сигурно ще доведат до сериозни промени в развитието на сектора“, каза Син.

С политиката на Китай световните производители на автомобили нямат друг избор, освен да инвестират в електрически автомобили, въпреки съответното съпротивление за печалбите.

„Ако има страна в света, която би могла да издържи на превключването, това ще бъде Китай, само заради правителствения контрол, който има“, каза анализаторът на AutoPacific Дейв Съливан. „В играта има по-малко свободни пазарни сили.“.

За Volkswagen посоката, в която се движи Китай, е идеална. Производителят на автомобили планира 80 електрически автомобила до 2025 г., тъй като продължава кампанията си да отхвърли отрицателното отношение, свързано със скандала с дизелови емисии.

Volkswagen I.D. Crozz SUV ще бъде един от първите модели, който може да се похвали с пробег до 310 мили, докато ID. ще има диапазон до 370 мили.

„Електрическият автомобил бързо ще набере екстремни темпове в началото на новото десетилетие“, каза изпълнителният директор на VW, Хърбърт Диес, в изявление.