Архив

Глобалните продажби на електромобили скочиха с 63%

В Китай – най-големият пазар – търсенето нарастваSAMSUNG

Bloomberg

Лондон – Продажбите на електрически автомобили достигнаха рекорд през третото тримесечие, до голяма степен благодарение на силното търсене в Китай.

Продажбите на електромобили и хибридни модули надхвърлиха 287 000 бройки през трите месеца, завършващи през септември, с 63% по-високи от същото тримесечие на годината и с 23% повече от второто тримесечие, според доклад, публикуван преди дни от Bloomberg New Energy Finance.

Китай представлява повече от половината от световните продажби, тъй като пазарът на автомобили, задвижвани от батерии, се е удвоил на фона на правителствените усилия за ограничаване на замърсяването.

Европа е вторият по големина пазар през третото тримесечие на автомобилите, с 24% от продажбите, следвана от Северна Америка.

„Китайското правителство е много съсредоточено върху увеличаването на продажбите на електромобили“, каза Александра О’Донован, изявен транспортен анализатор в BNEF и един от авторите на доклада. „Една от причините за това е нивото на замърсяване в градовете, а второ – Китай пуска собствено производство, за да се конкурира в международен мащаб на този пазар“.

Нарастващите обеми в Китай се подкрепят от правителствени стимули.

„Националните субсидии могат да направят задвижваните с електричество превозни средства до 40% по-евтини от обикновените автомобили с вътрешно горене“, каза О’Донован.

Таблица на продажбите на електромобили

Таблица на продажбите на електромобили

BNEF очаква, че за пръв път продажбите на пълни EV и plug-in хибриди ще надхвърлят 1 милион бройки тази година. Пазарът на електрифициран транспорт започва да увеличава скоростта, тъй като инфраструктурата за зареждане става по-достъпна и производителите пускат модели с по-дълъг пробег на шофиране.

Производителите на автомобили, сред които Volkswagen Group, Daimler, Jaguar Land Rover и Volvo, обявиха амбициозни планове за разширяване на продуктовата си гама, така че да включат допълнителни електрически модели, за да отговорят на нарастващото търсене.

Няколко правителства също обявиха цели за по-чист транспорт, някои от които бяха задвижвани от скандала за измами с емисиите, който засегна VW. Франция и Обединеното кралство заявиха, че ще забранят продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили до 2040 г., докато Холандия е насочена към това, че всички нови автомобили, продавани до 2030 г., ще бъдат без вредни емисии. Китай – най-големият автомобилен пазар в света – обмисля собствената си забрана.