Архив

Две Honda Clarity Fuel Cell за конференцията на ООН в Бон

Използва се най-новото поколение горивни клетки V FlowHonda-Clarity-Fuel-Cell-front-three-quarter-021

Honda осигури два водородни автомобила Clarity Fuel Cell за услугата eShuttle на завършилата на 17 ноември в Бон двуседмична конференция на Обединените нации, посветена на климатичните промени (COP23). В събитието се включи и Сейджи Кураши, вицепрезидент на Honda Motor Co.

Започналата от 6 ноември конференция продължи дванадесет дни. Тя бе следващата стъпка на правителствата от цял свят да въведат в действие Парижкото споразумение по повод климатичните промени и да ускорят настъпването на желаните положителни промени.

Водородът е една от основните теми на двуседмичната конференция, като автобусите и автомобилите, осигурени за превоз на делегатите, ползват именно този химичен елемент като гориво. Осигурените от Honda два броя коли Clarity Fuel Cell като част от услугата „чист превоз“, транспортираха   до различните срещи и мероприятия правителствените делегати, представителите на наблюдателни комиси, бизнесмените и журналистите.

Honda Clarity Fuel Cell е с компактна горивна клетка и интегрирана система за задвижване, сега сравнима по размер с двигател V-6, като се побира изцяло под капака на колата, което позволява по-просторна кабина с места за пет пътници. С 366 мили автомобилът с горивна клетка има най-дългият пробег от всяко превозно средство с нулеви емисии в Америка.

Горивната клетка Clarity се задвижва от електрически мотор, с мощност 174 к.с. и въртящ момент от 221 паунда, който задвижва предните колела. Електрическото захранване, което идва от горивна клетка под капака, с малка литиево-йонна батерия под предните седалки, може да осигури допълнителна мощност, когато е необходимо внезапно ускоряване.

В 2017 Honda Clarity сe използва най-новото поколение на т. нар. при Honda  горивни клетки V Flow. Пакетът е по-малък, но по-мощен, а Honda отбелязва, че цялата система за горивни клетки, мощностната електроника и задвижващият мотор се вписват под капака в същото пространство като конвенционалното задвижване V-6.

Горивната клетка работи по-голямата част от времето, когато превозното средство се движи; батерията също така възстановява енергията от спиране или неизползвана енергия, създадена от горивната клетка, и я съхранява за бъдещо използване, когато е необходимо за ефективност или внезапна мощност.