Европа ще види най-големия напредък при EV в света през 2020 г.
ЕС е абсолютно сигурен в своята борба за намаляване на въглеродните емисии
В Европа се очаква продажбите на чисто електрически и прикачени хибридни леки автомобили да нараснат с 35% през първите девет месеца на 2020 г., според BloombergNEF. Това е много по-бърз процент, отколкото ще видим в Северна Америка или Китай, най-големите световни пазари за EV.
Китайският пазар на електромобили може дори да се свие през 2020 г., тъй като Пекин намалява субсидиите за EV. За да поддържа растежа на продажбите на електрически автомобили в Северна Америка, Tesla ще трябва да стимулира продължаващия интерес към Model 3, докато чакаме въвеждането на Model Y (и Cybertruck доминира в разговора).
Множество други EVs ще бъдат представени в САЩ през цялата година, включително нови електрически модели от Audi, Byton, BMW, Ford, Polestar, Rivian, Volkswagen и Volvo. Но може да отнеме по-голямата част от годината пристигането на тези превозни средства и изграждането на прилични продажби. В същото време борбата между Калифорния и администрацията на Тръмп за правилата за икономия на гориво ще създаде несигурност.
Междувременно Европейският съюз е абсолютно сигурен в своята борба за намаляване на въглеродните емисии. Производителите на автомобили трябва да продават превозни средства без вредни емисии или да плащат строги санкции в ЕС.
Новите правила на ЕС казват, че производителите трябва да постигнат по-ниски средни парникови емисии на CO2 следващата година. Това ефективно изисква от всички производители незабавно да започнат да преминават към електрически превозни средства или да се сблъскват с нарастващи глоби. По-малките EV имат предимство пред кросоувърите и камионите.
Анализаторът от NordLB Франк Швоу каза на BloombergNEF:
„По-добре е да субсидирате електрически автомобили, отколкото да плащате високи глоби за продажба на двигатели с гориво. Трябва да видим стабилни печалби в броя през следващата година.“
В Германия, Франция и в по-малка степен в Обединеното кралство се предлагат потребителски стимули за намаляване на цената на EV с около 6000 евро (около 6500 долара). Най-големите продавачи на EVs в САЩ, по-специално Tesla, вече няма да се възползват от федералните стимули.
Както се очаква, някои европейски лидери в автомобилната индустрия не са склонни да направят промяната, като искат да се забавят въз основа на твърденията за отслабване на общите продажби, потенциални загуби на работни места и несигурността на Brexit. През последните няколко години европейските емисии на CO2 са се увеличили, тъй като потребителите се насочват към печелившите бензинови джипове. Много прогнози предвиждат спад в общите продажби на автомобили в Европа от около 5 до 10%.
EVs и plug-in хибридите представляват около 1,5% от всички леки автомобили, продадени в ЕС през 2018 г. Но електрическият импулс вече започва. През третото тримесечие на 2019 г. продажбите на електрически превозни средства представляват 3.1% от новите регистрации, сочат данни на индустрията.
През следващите три години се очаква броят на наличните EV в Европа да достигне 150 модела.