Cadillac преминава изцяло на електрически превозни средства до 2030 г.
Буквено-цифровото именуване ще бъде заменено с истински имена на модели
Луксозната марка Cadillac на General Motors ще пусне първото си електрическо превозно средство още през 2021 г. в Китай, като повечето, ако не всичките му превозни средства, продавани в световен мащаб, ще бъдат изцяло електрически до 2030 г.
Това беше обявено на медийно събитие преди дни в Детройт, където президентът на Cadillac Стив – Карлайл, също каза пред репортери, че Cadillac е на път за ръст на продажбите в Китай тази година – на най-големия пазар на автомобили в света и най-големия за EV също.
Според редица източници, в края на 2023 г., се очаква голям, изцяло електрически Cadillac SUV, предназначен главно за американския пазар.
Автомобилният производител по-рано тази година заяви, че Cadillac ще стане „водещата марка на електрически превозни средства“ за GM. Това беше част от план за цялата компания, който беше обявен за първи път в края на 2017 г., в който GM за първи път уточни, че възнамерява да пусне 10 автомобила на специалната си EV платформа – включително триредов SUV, модел с нисък покрив и ван.
По време на преговорите по-рано тази есен, GM се съгласи на инвестиция от 3 милиарда долара във фабриката на GM в Детройт – Хамтрамк, която ще включва изграждането на електрическия пикап там, както и други бъдещи EVs и модули за батерии. Reuters по-рано цитира източници, които казват, че бъдещият Cadillac ще се прави в този завод.
Компактният електрически всъдеход Cadillac може да се произвежда в САЩ, потенциално с други модели, от 2023 г. нататък.
Новината идва само ден след официалното разкриване от GM на SUV-овете от следващо поколение на Chevrolet и GMC – с включване на дизел, но без споменаване на електрически. Според Detroit Free Press, изпълнителният директор Мери Бара отказва да коментира възможността за предстояща електрическа версия на тези два SUV, но тя отбеляза, че целта на GM е да бъде „изцяло електрическа“ в бъдеще.
Карлайл каза пред репортери, че Cadillac няма намерение да излиза от сегмента, въпреки че не беше ясно дали линията на Escalade като цяло ще стане напълно електрическа или дали за известно време ще има паралелен електрически модел. Но той отбеляза, че луксозната марка ще предложи пробег от 300 мили, за да бъде конкурентоспособна, с евентуална цел – 400 мили – вероятно най-добрият индикатор, че електрическият SUV ще бъде на собствената отделна платформа, а не чрез преобразуване на пълния си модел.
Карлайл потвърди също, че буквено-цифровото именуване на Cadillac, която изтласка буквите през последното десетилетие (SRX, CTS, SLS, STS, BLS) и след това лесно премина в това десетилетие в XT4, XT5, XT6, CT3, CT5, CT6, е на път да бъде заменено с истински имена на модели.
„Escalade е страхотно име“, каза Карлайл, според Reuters.