Архив

Автопроизводителите настояват да отворят отново производства

Смятат да предприемат различни мерки за безопасност

Завод на Honda в Ухан

Завод на Honda в Ухан

Reuters

Глобалните производители на автомобили, пострадали от пандемията COVID-19, искат да рестартират фабрики – от китайския Ухан до Маранело и до Мичиган, използвайки опита на Китай.

Производителите смятат да предприемат различни мерки за безопасност.

Ferrari заяви преди дни, че ще предложи доброволни кръвни изследвания на служители, които искат да знаят дали са били изложени на вируса.

Джим Глин, ръководителят на безопасността на работното място на General Motors, заяви, че GM не са убедени, че кръвните тестове са полезни. Но Глин каза, че GM е проучил и адаптирал мерките, предприети от други, за да защити складовите работници, като температурни измервания, за да хване служителите с треска, преди да влязат на работното място.

Автопроизводителите и доставчиците се сближават до консенсус, че температурният скрининг, дневните въпросници за здравето, монтажните линии са преработени така, че да държат работниците на разстояние от 0,9 м до 1,8 м, и с употребата на много маски и ръкавици могат да позволят на големи фабрики да работят безопасно.

„Ние знаем правилата, за да запазим хората в безопасност“, заяви в интервю за Reuters Джералд Джонсън, изпълнителен вицепрезидент на GM за глобалното производство. GM рестартира заводите за превозни средства в Китай и поддържа заводи в Южна Корея, каза той.

GM не е казал кога ще отвори врати за монтаж в Съединените щати. Други автомобилни производители обявяват публично дати, въпреки че здравните служители и федералните и щатските власти са предпазливи да премахват прекъсванията твърде рано.

Пандемията COVID-19 хвърли глобалната автомобилна индустрия в най-лошата депресия след финансовата криза през 2008-2009 г. Потребителското търсене на превозни средства се срина, след като правителствата наложиха блокировки в Китай, а след това в Европа и САЩ.

За автомобилните производители в Детройт и техните доставчици спирането на печеливши заводи за камиони и SUV в Северна Америка задуши паричния поток.

В Европа големите производители на автомобили заявиха, че се надяват да започнат да правят превозни средства отново до края на април.

В САЩ няколко големи автомобилни производители, включително Fiat Chrysler Automobiles, Honda и Toyota, се стремят да рестартират производството през първата седмица на май.

FCA и синдикатите обсъждат планове за подобряване на здравните мерки в италианските заводи, за да проправят пътя за възобновяване на производството веднага след като правителството облекчи националното блокиране, което трябва да изтече на 13 април. до края на смените, което позволява на служителите да изберат да избягват столовите, да ядат храната си другаде и да напускат половин час по-рано, без да губят заплата.

FCA не коментира конкретни мерки.

В Съединените щати някои външни автомобилни производители също заявиха, че се надяват да рестартират заводите на превозни средства веднага след следващата седмица.

Производителят на гуми Bridgestone заяви преди дни, че планира да рестартира производството в САЩ на 13 април.

Но администрацията на Тръмп заяви, че хората трябва да продължат да практикуват социално дистанциране до 30 април.

За автомобилните производители в Детройт синдикатите ще играят ключова роля при вземането на решение кога и как производствата ще се рестартират.

Президентът на Съюза на обединените синдикати Рори Гембъл каза в изявление, че съюзът е в „задълбочени дискусии с трите компании, за да планираме напред прилагането на стандартите за безопасност CDC [Центрове за контрол и превенция на заболяванията] и използването на всички налични технологии за защита на всички членове на Съюза на синдикатите, техните семейства и обществеността.“

Сред притесненията на съюза е, че членовете, които съобщават, че са болни, могат да останат без работа и наказани, добави Гамбъл.

Съюзът подкрепи усилията на GM и Ford за стартиране на производството на вентилатори в американски централи.

Времето, което работниците прекарват в поставяне на допълнителна защитна екипировка, времето, прекарано в допълнително почистване, и разпространението на работниците по монтажни линии, проектирани така, че да се пусне едно превозно средство, може да намали производителността.

„Ако успеем да защитим служителите, можем да свършим работа“, казва Джонсън, шефът на производството на GM. „Размерът на допълнителните разходи е без значение. Разходите ще бъдат управлявани.“