Toyota с милиони загуба
Причината е отлагането на Игрите в Токио за 2021 г.
За четвърти път в историята (и само два в Япония) Олимпийските игри са отложени. Но ако през 1916, 1940 и 1944 г. причините са двете световни войни, причината сега е пандемията на новия коронавирус. Решението беше обявено от премиера на Япония – Шиндзо Абе, който отложи тазгодишната олимпиада в Токио за 2021 г. А един от спонсорите, най-засегнати от новината, беше Toyota, която планираше пускане на нови продукти за Игрите.
През март 2015 г. японският автомобилен производител и МОК (Международният олимпийски комитет) сключиха спонсорско споразумение на стойност 835 млн. долара, по това време 2 милиарда долара, което влезе в сила през 2017 г. и важи до Олимпиадата в Париж, Франция през 2024г.
За Игрите в Токио МОК обяви, че самото набиране на средства е 3 милиарда долара, което е три пъти повече от стойността на всяко друго издание в историята, което го прави най-печелившото спортно събитие на всички времена. И всеки спонсор има някакво предимство със събитието.
В този договор от 2015 г. Toyota имаше ангажимент да направи 100% от мобилността на Олимпиадата в Токио.
Със седалището в града домакин на Олимпиадата, автопроизводителят подготви истинска революция в мобилността за Игрите, както самите те определиха, а МОК създаде лозунга – „Най-зелени олимпийски игри в историята“.
Идеята на Toyota бе да превърне Олимпиадата в лаборатория за тестване на продукти в реалния живот. И след края на игрите да се прецени какво трябва да се използва на пазара. И точно поради това сега могат да дойдат огромни щети.
Отлага се пускането на тези продукти след Игрите. Досега не се предполагаше, че те могат да бъдат отложени, а с тях – и пускането на новите продукти на концерна.
E-Palette, например, е електрически и автономен автобус, който е създаден да работи в Олимпийското село. Той има възможност да се движи сам през атлетичния комплекс, с максимална скорост, ограничена до 19 км в час, подпомаган от пет сензора, разпространени извън кабината. Тези радари, известни още като Lidar, са използвани за разпознаване на 360 градуса от околната среда.
След опита (и усъвършенстването) на Олимпиадата, идеята е превозното средство да получи търговско приложение, да може да обслужва летища, да превозва пътници в затворени среди, като търговски центрове и бизнес етажна собственост, да действа в един вид вътрешна кръгова линия.
В допълнение към E – палитрата, има няколко други разработки с големи възможности за навлизане на търговския пазар. Подобно на Concept-i, електрическа концептуална кола с изкуствен интелект, според марката „разбира хората“ и разпознава техните емоции, тъй като по време на игрите нервността и стресът достигат своята граница.
Когато някой влезе в Concept-i, който има капацитет за трима души, в допълнение
към водача, звукът и вътрешното осветление са адаптирани към емоционалната ситуация на компанията, за да я успокоят.
Това важи и за водача, ако системата открие, че е уморен или стресиран, автомобилът автоматично влиза в режим на автономно ниво 4, за да гарантира безопасността му.
По време на Игрите и автобусите на Sora трябваше да бъдат тествани и в японската столица.