Архив

Байдън каза, че законодателството на Сената на САЩ за полупроводниците е готово

Законодателните ходове идват на фона на призивите на индустрията за помощ

Президентът Джо Байдън показва полупроводник през февруари, преди да подпише изпълнителна заповед за преглед на веригите за доставка на САЩ.

Президентът Джо Байдън показва полупроводник през февруари, преди да подпише изпълнителна заповед за преглед на веригите за доставка на САЩ.

Reuters

УАШИНГТОН – Лидерите на американския Сенат се готвят да въведат законодателство за полупроводниците, заяви президентът Джо Байдън в неотдавна, докато нацията се бори с постоянен недостиг на критична технология, използвана в редица устройства от автомобили до компютри.

„Работим върху това. (Лидер на мнозинството в Сената) Чък Шумер и, мисля, (лидерът на републиканците в Сената Мич) Макконъл са на път да внесат законопроект в тази насока“, каза Байдън по време на реплики относно собствения си план за засилване на нацията инфраструктура.

Офисите на Шумер и Макконъл не коментират веднага.

Белият дом проведе виртуална среща на върха по въпроса в понеделник, която включваше висши американски ръководители, включително главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли и главният изпълнителен директор Мери Бара, както и служителите на Белия дом Брайън Дийз и Джейк Съливан, съобщиха официални представители.

Преди дни американска група за автомобилна индустрия призова правителството да помогне, тъй като предупреди, че недостигът на полупроводници в световен мащаб може да доведе до 1,28 милиона по-малко превозни средства, построени тази година, и да наруши производството за още шест месеца. Той призова за отделяне на малко пари за производство на автомобилни чипове.

През февруари Байдън нареди няколко действия на федералната агенция за справяне с кризата с чипове и търси финансиране от 37 млрд. долара за законодателство за презареждане на производството на чипове в САЩ.

Автомобилните производители са особено силно засегнати от световния недостиг на чипове след много отменени поръчки, когато автомобилните заводи са били на празен ход по време на пандемията на коронавируса.