Архив

Porsche Taycan EV ще бъде 911 в продажбите

Електрическият седан е тест за скъпото преминаване на автомобилния производител към електрическиtaycan_cross_2 превозни средства

Bloomberg

Търсенето на Porsche Taycan е било толкова силно, че продажбите на изцяло електрическия седан почти са съвпадали с тези на емблематичния спортен автомобил 911.

През първото тримесечие Porsche достави 9 072 тайканци, оставяйки само 61 бройки зад 911, се казва в изявление на дъщерното дружество на Volkswagen Group.

Taycan, първият модел на Porsche с чисто батерии, дебютира през 2019 г. като конкурент на Tesla Model S.

„Утвърдените модели подкрепиха този отличен резултат заедно с най-новите попълнения в нашата продуктова гама, преди всичко новите варианти на модела на изцяло електрическия Taycan,“ заяви в изявление шефът на продажбите на Porsche Детлев фон Платен, позовавайки се на 36% скок на марката.  „Можем да погледнем назад към един много положителен старт на годината.“

Taycan, който Porsche наскоро ообяви с по-просторна версия, е лакмус за скъпата смяна на автомобилния производител към електрически превозни средства. Увеличаването на продажбите на EV с Porsche ще бъде от ключово значение за поддържането на здрави маржове, тъй като подразделението е най-големият принос на печалбата на VW досега.

Общите доставки на Porsche през първото тримесечие нараснаха до 71 986 автомобила, главно от търсенето в Китай, най-големият му пазар.

Компактният Macan SUV беше най-продаваният модел на марката, преди по-големия Cayenne. През следващата година Porsche ще пусне версия на Macan, захранвана с батерии, която е подкрепена от нова платформа за престижни електрически автомобили, разработена съвместно със сестра марка Audi.

Porsche остава оптимист за бизнес перспективите през тази година, въпреки че глобалният недостиг на полупроводникови части нарушава производствените планове в цялата индустрия. Книгите за поръчки „продължават да се развиват много добре“, каза фон Платен.