Архив

Opel иска Mokka да продължи печалбите му в ключови малки сегменти автомобили

Марката Stellantis добавя второ участие в бум в сегмента след Crossland; напълно електрическата версия предлага пробег от 320 км

Opel/Vauxhall Mokka вече е базиран на CMP архитектурата на Stellantis. Предишната версия е разработена от GM

Opel/Vauxhall Mokka вече е базиран на CMP архитектурата на Stellantis. Предишната версия е разработена от GM

Opel/Vauxhall очаква същия стимул на продажбите от малкия SUV на Mokka, на който марката се радва миналата година от пристигането на новото поколение малък хечбек Corsa, казва изпълнителният директор Майкъл Лохшелер.

„В Opel 2021 ще бъде годината на Mokka, тъй като 2020 беше годината на Corsa“, заяви Лохшелер в скорошно интервю за Automotive News Europe. Новата Corsa зае трето място в сегмента на малките автомобили в Европа през 2020 г., изпреварвайки съперници като Volkswagen Polo и Ford Fiesta.

Пандемията на коронавируса забави пускането на Mokka, който беше показан за първи път в края на 2020 г., но влезе в продажба в Европа едва през април.

Mokka споделя своята CMP архитектура с редица други модели на Stellantis, включително малките джипове DS 3 Crossback и Peugeot 2008.

Това е второто предложение на Opel/Vauxhall в малкия SUV сегмент, което се присъединява към малко по-големия Crossland, който стартира през 2017 г. като част от програма от съвместно разработени модели между тогавашната PSA Group, сега част от Stellantis, с бившия собственик на Opel/Vauxhall, General Motors. Тези модели PSA-GM включват компактния SUV Opel Grandland X и малкият SUV Citroen C3 Aircross.

PSA купи Opel/Vauxhall през 2017 г. в транзакция на стойност 2,2 милиарда евро.

Първото поколение Mokka, базирано на глобална архитектура на GM, стартира през 2012 г. Той беше ресталиран и преименуван на Mokka X през 2016 г. Opel заяви, че е продал 1 милион бройки от модела от първо поколение.

ОСНОВИТЕ

Дата на стартиране: април

Базова цена: 19 990 евро (Германия)

Където е построено: Поаси, Франция

Платформа: Обща модулна платформа (CMP)

Най-ниски емисии: 114 до 118 г / км, WLTP (1,5-литров дизел)

Основни съперници: Renault Captur, VW T-Roc, Peugeot 2008

Opel се надява, че двустранна оферта – Crossland X е позиционирана като функционална и семейно ориентирана, докато Mokka е по-спортна и с по-модерен дизайн – ще увеличи присъствието си в нарастващия малък SUV и кросоувър сегмент. Volkswagen също има два модела в сегмента, с T-Roc и T-Cross.

С близо 1,28 милиона продажби през миналата година сегментът е вторият по големина в Европа след малките автомобили (2,03 милиона) и незначително изпреварва компактните (1,72 милиона), според данни на JATO Dynamics.

Renault Captur ръководи сегмента със 177 556 продажби, изпреварвайки T-Roc (158 776 продажби) и Peugeot 2008 (156 150 продажби), според JATO. Opel Crossland X с 92 847 продажби се класира на осмо място и беше второто място на Stellantis в Топ 10 на сегмента.

Повечето маркетингови дейности на Opel са съсредоточени върху пълната електрическа версия Mokka-e, която се очаква да представлява до 25 процента от продажбите.

Интериорът на Mokka вече има два цифрови екрана, арматурното табло и централен екран, ориентиран към устройството.

БЪРЗИ ФАКТИ

Стандартни характеристики: Mokka се предлага с LED фарове и задни светлини, разпознаване на пътни знаци, електрическа ръчна спирачка и запалване без ключ.

Екстри: Опционалните функции включват автоматичен круиз контрол, помощ при задържане на лентата и 180-градусова камера за задна панорама.

Цифров кокпит: Новият Mokka е първият Opel, който предлага изцяло цифров кокпит, наречен Pure Panel. Той се предлага стандартно със 7-инчов централен сензорен екран, който може да бъде надграден до 10 инча. Интерфейсът човек-машина (HMI) се допълва от 7-инчов екран на арматурното табло, който може да бъде надграден до 12 инча.

Гъвкав силов агрегат

Лохшелер заяви, че е твърде рано да се предскаже комбинацията от силови агрегати за Mokka, но че гъвкавата производствена система в завода на Stellantis в Поаси, Франция, където е построена заедно с DS 3 Aircross, ще позволи на Opel да се адаптира бързо към пазарните условия. Mokka-e има обхват от около 320 км (200 мили) от 50-киловатчас батерия.

Гамата двигатели с вътрешно горене на Mokka включва разработен от PSA 1,2-литров, трицилиндров бензинов двигател със 100 к. с. или 130 к. с., като последният се предлага и с осемстепенна автоматична скоростна кутия в допълнение към шестстепенна ръчна.

Има един дизелов двигател, 1,5-литров, трицилиндров агрегат със 110 к. с., който се предлага само с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Той има най-ниските емисии на CO2 от предложенията на Mokka за вътрешно горене, от 114 до 118 гр/км за цикъла WLTP.

Mokka е първият Opel, който се отличава с новия дизайн „Vizor“ отпред, който заема елементи от емблематичното купе Manta от 70-те години, включително хоризонтална решетка. Той интегрира решетката, LED фаровете и преработената емблема на мълния на Opel в един елемент.

При разкриването на Mokka, Лохшелер го определи като променящ възприятието на марката. „Ние преоткриваме Opel от нулата с него и показваме езика на дизайна за следващите 10 години.“.

Новият компактен хечбек Astra, наскоро загатнат с детайлни изображения, носи елементи от дизайна на Mokka. Той ще бъде представен това лято и ще бъде пуснат в продажба в началото на следващата година.