Jaguar Land Rover ще тества прототипа на горивни клетки Defender
Концепцията ще бъде разработена с помощта на технологии и принос от партньори като специалиста по двигатели AVL и Marelli Automotive Systems
Jaguar Land Rover ще започне да тества прототипа на електрически превозни средства с водородни клетки по-късно тази година, базиран на Land Rover Defender, съобщиха от компанията.
Автомобилът ще бъде разработен с помощта на технологии и принос от партньори, включително специалиста по двигатели AVL и Marelli Automotive Systems.
Концепцията ще бъде частично финансирана от безвъзмездна помощ от 8,7 милиона паунда (12,3 милиона щатски долара) от поддържания от Обединеното кралство Център за усъвършенстване на задвижването, който има за цел да подпомогне развитието на бъдещите автомобилни технологии в страната.
Jaguar Land Rover заяви през 2019 г., че разглежда горивните клетки като алтернатива на електрическите задвижвания с батерии като начин за задвижване на по-тежките си джипове Land Rover.
Концепцията е част от стремежа на JLR да постигне нулеви емисии на отработените газове до 2036 г. и нетни нулеви емисии на въглерод в цялата си верига за доставки, продукти и операции до 2039 г.
Водородът е привлекателен за производителите на по-големи превозни средства, тъй като предлага по-голям пробег от батериите, както и по-бързо време за зареждане.
JLR назначи Ралф Клейг, по-рано директор на научноизследователската и развойна дейност на горивните клетки в китайската Great Wall Motor, на поста началник на водородните и горивните клетки през 2019 г.
„Водородът предлага друго решение с нулеви емисии за специфичните възможности и изисквания на гамата на Jaguar Land Rover“, се казва в изявление на Клейг.
Съобщението на Land Rover е след решението на BMW през май да продаде ограничена серия от първокласни големи джипове X5, задвижвани от водородна горивна клетка, започвайки през 2022 г.
BMW има партньорство с Toyota по отношение на горивните клетки. BMW също има партньорство с JLR за доставка на бензинови двигатели V-8.
Автомобилните производители са разделени по отношение на бъдещето на горивните клетки. Съществува критиката, че електричеството за получаване на водород е неефективно използване на електрическа енергия в сравнение с директно зареждащите се клетки на батерията.
Изпълнителният директор на Volkswagen Group Хърбърт Дийс направи изявление през май в Twitter, като написа: „Доказано е, че водородната кола НЕ е климатичното решение.“
Оттогава Дийс смекчи позицията си, като написа в Twitter по-рано този месец, че зеленият водород, който не се образува от изкопаеми горива, е от съществено значение за декарбонизирането на „корабоплаването и авиацията“. Въпреки това той каза: „За използването на автомобили, зеленият водород е твърде ценен, твърде рядък, твърде скъп и неефективен в сравнение с електрическата енергия.“
По-рано този месец Renault и американският специалист по водород Plug Power стартираха съвместно предприятие за разработване на леки търговски превозни средства, задвижвани с водород
Понастоящем Renault има варианти на горивни клетки на Master ван и малкия ван Kangoo, с няколкостотин единици на Kangoo на пътя в Европа, с пробег от около 350 км.