Архив

VW – с „мащабно“ преструктуриране във връзка с EV плановете на Байдън за САЩ

Шефът за развитие на марката на VW – Томас Улбрих, каза, че в момента „се разработва актуализирана американска EV стратегия“

Електрическият кросоувър Volkswagen ID4

Електрическият кросоувър Volkswagen ID4

Bloomberg

Volkswagen Group се готви да произвежда и продава значително повече електрически превозни средства в Северна Америка, след като президентът на САЩ Джо Байдън очерта план за 174 милиарда долара за ускоряване на преминаването към електрически автомобили.

Американската администрация създаде ново предложение за електромобили на пазара, каза шефът на VW за развитие на марката Томас Улбрих пред репортери в Мюнхен.

VW изготвя планове „да се приспособи към това по масов начин“, каза Улбрих. Окончателното решение е определено за по-късно тази година по време на годишния инвестиционен преглед на производителя, а актуализираната американска стратегия за електрически автомобили в момента „се разработва“, каза той.

Най-големият автомобилен производител в Европа е в средата на най-агресивното навлизане в електромобили от традиционен автомобилен производител, като до края на десетилетието планира да пусне около 70 модела, задвижвани от батерии. Връстници от Toyota Motor Corp. до Ford Motor Co. последваха примера през последните месеци. В сряда General Motors повиши планираните инвестиции в бъдещи технологии за втори път за осем месеца до 35 милиарда долара.

VW планира да произвежда автомобили на базата на своята специална платформа за електрически автомобили в осем фабрики по целия свят до 2022 г., като Европа и Китай представляват най-голямата част от производството. Засега единственият модел, който ще бъде правен в Северна Америка от следващата година, е кросоувърът ID4 в единствената американска фабрика на VW в Чатануга, Тенеси.

ID4 оглавява глобалното пускане на електрически автомобили с марка VW след неравномерното представяне на миналата година на хечбека ID3, който е насочен предимно към европейските клиенти. VW добавя кросоувъра ID5 по-късно тази година и седемместния ID6 в Китай през есента. Плановете за субкомпактен EV под ID3 на цена под 25 000 евро (29 800 щатски долара) са изтеглени напред от две години до 2025 г.

Андреас Крюгер, ръководител на VW за електрическа мобилност, заяви, че марката планира да направи средно комби с кодово име AeroB през 2024 г., за да разшири още повече гамата си. Архитектурата на VW за електрически автомобили за автомобили на масовия пазар ще бъде подобрена за обхват на батериите до 453 мили и по-бързо зареждане, каза той. Това подобрение ще включва така нареченото двупосочно зареждане, което позволява на акумулатора на автомобила да работи като акумулатор на енергия и да подава енергия обратно в мрежата.

Освен че разширява състава на ID, VW работи върху нов автомобил – с кодово име Trinity, за да помогне за намаляване на разликата с Tesla Inc.за софтуера. Предстои да бъде пуснат на пазара през 2026 г., автомобилът ще бъде произведен във високо автоматизирана фабрика, която ще постави най-големия завод на VW във Волфсбург срещу първия европейски обект на Tesla в процес на изграждане извън Берлин. Той ще предлага автоматизирано шофиране и редица нови цифрови функции.

Междувременно подразделението на Audi на VW ще спре да въвежда автомобили с бензинови и дизелови двигатели от 2026 г., съобщи в четвъртък германската Sueddeutsche Zeitung, позовавайки се на коментари, направени от изпълнителния директор на Audi Маркус Дюсман пред представители на труда и топ мениджъри.

В доклада се казва, че от тази дата нататък също няма да има хибридни модели.

Говорителите на Audi не бяха на разположение веднага за коментар.