Microlino 2.0 стартира с три опции за батерията
Батерии за пробег от 95, 175 и 230 километра съответно. Очаква се производството да започне тази година.
Считан за четириколка в Европа, Microlino 2.0 придобива подобен дизайн на BMW Isetta.
Micro Mobility Systems представи серията Microlino 2.0 на IAA Mobility. Лекият електрически автомобил ще се предлага в трите издания Urban, Dolce и Competizione, и с три версии на батерии за пробег от 95, 175 и 230 километра съответно. Очаква се производството да започне тази година.
Шест години след началото на разработката, Micro Mobility Systems сега показва серийната версия на своя малък e-двуместен клас L7e в Мюнхен. Решаващият фактор за дългия период от време: след като швейцарският разработчик на автомобили се раздели с бившия си производствен партньор през 2019 г., той преработи модела за пореден път отначало. Обозначението на модела Microlino 2.0, изрично служи за разграничаването му от предшественика си. „След няколко години развитие и повече предизвикателства, отколкото първоначално се смяташе, ние сме горди, че най -накрая представяме серийната версия на Microlino“, казва шефът на компанията Уим Уботер.
След като през юни Micro Mobility публикува актуализация на последната почти серийна версия на малкия електрически автомобил, голяма част от техническия лист вече е на разположение за IAA. Според това 435-килограмовото Microlino (тегло без батерия) има електрически двигател с номинална мощност 12,5 кВт, пикова мощност 19 кВт и въртящ момент от 118 Нм на борда. Това трябва да позволява до 90 км в час. Компанията твърди спринт от място до 50 метра за пет секунди.
Литиево-йонната батерия, инсталирана в Microlino 2.0, се предлага в две химически версии: с никел-манган-кобалт (NMC) или никел-кобалт-алуминий (NCA). По отношение на енергийното съдържание има избор от 6, 10,5 или 14 кВтч, като голямата батерия не трябва да бъде налична до юли 2022 г. Кой от размерите на батериите ще бъде комбиниран с коя химия не става ясно от швейцарското съобщение.
Също така няма точна информация за ефективността на зареждане, само за времето за зареждане: според това, зареждането с променлив ток трябва да отнеме четири часа за малката и голямата батерия и три часа за средната батерия.
От това вече можем да заключим, че не трите версии на батериите работят с една и съща мощност на зареждане и че двете по-големи батерии се зареждат по-бързо спрямо тяхното енергийно съдържание. По отношение на обхватите от 95, 175 и 230 километра, семейство Уботер отбелязва, че това са временни цифри, тоест хомологацията все още предстои.
В сравнение с предшественика Microlino, Micro Mobility посочва повишена пикова мощност (от 12 до 19 кВт), 10 % по-висока енергийна ефективност и независими окачвания на колелата вместо използваното по-рано окачване с прът отпред и твърда ос отзад . Капацитетът на багажника е 230 литра. „Горд съм, че успяхме да изпълним обещанията си. Автомобилът има значително по -добро управление и повече комфорт от Microlino 1.0 “, казва главният технологичен директор Петер Мюлер. И: Microlino ще бъде първото превозно средство в своя клас със самоносеща каросерия.
Преработените дизайнерски характеристики на Microlino 2.0 се проявяват отвън предимно в предна и задна LED светлинна лента, опционален сгъваем покрив от MCTS и премахване на дръжките на вратите (вместо бутон под фара), а от вътрешната страна в повече пространство, ревизия на седалките и преработено табло с вече два цифрови дисплея.
В допълнение, вратите вече имат функция за плавно затваряне. Освен незначителни подробности, всички иновативни дизайнерски решения на прототипа са въведени в серийно производство, се казва в придружаващото прессъобщение.
Електрическият кар ще бъде пуснат и в три различни издания: Urban, Dolce и Competizione. Urban Edition олицетворява „същността на Microlino като просто, но стилно превозно средство“. Следователно това е началният вариант, предлаган в два екстериорни цвята (Santorini White и Amsterdam Orange) и в две обикновени интериорни тапицерии в черен и антрацитен плат.
Вариантът Urban се предлага със затворен покрив купе франко завода, сгъваемият покрив се предлага срещу допълнително заплащане.
Dolce Edition се предлага с ретро докосване и по -ярки цветове. Предлага се в пет цвята и разполага с хромирани детайли. В допълнение към бялото и оранжевото на началната версия, има избор от три цвята с бял покрив: Paris Mint, Milano Red и Zurich Blue. Версията на Dolce приема предната и задната LED светлинна лента и предлага две опции за вътрешно обзавеждане с първокласна материя и вегански кожени материали, които да съответстват на външните цветове. Сгъваемият покрив е стандартен, но клиентите могат да изберат и затворен купе покрив без допълнително заплащане.
Competizione Edition се отличава с модерен и футуристичен стил, подчертан с фини хромирани детайли, матови цветове на каросерията и гланциран черен покрив. Изборът на цветове е ограничен до Gotham Anthracite, London Green и Torino Aluminium. На борда има леки решетки, както и стандартен люк (покривът на купето също може да бъде поръчан тук безплатно). Вътре производителят предлага и две тапицерии с висококачествени материали от плат и веган кожа, които да съответстват на модерния екстериор.
Очаква се производството на електрическия двуместен автомобил да започне тази година. „Малко след IAA“ конфигураторът ще бъде пуснат на пазара и ще бъдат обявени цените за първите пазари, информира Micro Mobility. Базовата цена обаче ще остане на около 12 500 евро, въпреки че цената на суровините, електронните компоненти и батерийните клетки се е увеличила значително поради затрудненията, се казва в него.
Както се съобщава, Micro Mobility ще произвежда самия модел. За тази цел швейцарците основават нова бизнес единица за производство в Италия с производствен партньор CECOMP като миноритарен акционер. Компанията вече се премести в производствено съоръжение в Торино през август. „С тази настройка имаме най-доброто от двата свята: можем по-добре да контролираме производствените си разходи и качество, като същевременно се възползваме от опита на CECOMP в производството на превозни средства“, казва Уим Уботер. Очаква се производственият капацитет да се изравнява на около 7500 превозни средства годишно, с възможност за допълнително увеличаване на производствения темп.
Успоредно с това, Micro Mobility казва, че в момента изгражда своята дистрибуторска мрежа и води преговори с няколко дилърски групи за различни пазари. „Ще изпробваме различни начини за продажба на този нов тип превозно средство и сме отворени за партньорства с широк кръг компании“, се казва в централата на компанията. Вече е сигурно, че първите доставки ще се извършват в рамките на Швейцария и че германските клиенти ще последват „скоро след това“. По -късно компанията иска да започне продажби в цяла Европа.
Според компанията резервациите за Microlino са нараснали до над 24 000. Като се има предвид планираният производствен капацитет от 7500 бройки годишно, притежателите на резервации ще трябва да бъдат търпеливи.
Micro Mobility Systems е основана през 1996 г. от Уим Уботер в Küsnacht близо до Цюрих и оттогава се управлява семейно. През 2015 г. започва разработката на електрическата кола Microlino – координирана от двамата сина на Уим Уботер – Оливър и Мерлин Уботер.