Архив

Renault потвърждава пускането на Renault 5 през 2024 г.

Малкият автомобил ще бъде произвеждан в завода на Renault в Дуей, в Северна Франция

Прототипът

Прототипът

Източник: renault.com, autoexpress.co.uk

Renault ще пусне производствената версия на изцяло електрическия Renault 5 Prototype през 2024 г. Това беше потвърдено от френския производител по време на представянето на концептуалния автомобил на IAA Mobility.

През януари вече имаше съобщения в медиите. По това време също имаше възможност производствената версия да дойде още през 2023 г. – сега Renault потвърди 2024 г. Малкият автомобил ще бъде произвеждан в завода на Renault в Дуей, в Северна Франция.

Батериите за малкия автомобил ще бъдат произведени от Envision AESC в Дуей, недалеч от завода на Renault. Както френската компания обяви в презентацията си за EV-стратегия в края на юни, достъпните акумулаторни клетки за по-евтините автомобили също ще разчитат на химията на NMC. Слуховете от февруари, че Renault обмисля LFP клетки за Renault 5, по този начин не бяха потвърдени.

Renault се стреми към входна цена от 20 000 до 25 000 евро, както шефът на разработката Жил Льо Борн сега каза пред Auto Express на изложението в Мюнхен. „Това ще бъде истински автомобил на достъпна цена“, каза Льо Борн. Въпреки началната цена, моделът трябва да бъде печеливш: „Това е предизвикателството.“

За началната цена обаче няма да има обявения пробег от 400 километра според WLTP. Този диапазон се отнася за батерията от 52 кВтч. Както Льо Борн вече потвърди в интервюто, моделът от началното ниво ще бъде оборудван с 40-кВтч батерия – шефът на разработката не посочи диапазон тук.

Началната версия на Renault Mégane E-TECH Electric, който представихме вече в сайта, чиято производствена версия беше показана на IAA, също има 40 кВтч енергийно съдържание. Това обаче няма да е същата батерия, тъй като Mégane, базиран на платформата CMF-EV, използва клетки от дългогодишен доставчик LG Energy Solution – Renault 5, базиран на CMF-BEV, от друга страна, ползва споменати клетки от Envision AESC.

Льо Борн все още беше сдържан относно системата за зареждане на електрическия автомобил и способността за бързо зареждане на батерията. На въпрос конкретно дали Renault 5 може да се зареди до 130 кВт като Mégane, инженерът отговори: „Бих казал, че ще бъде същото, близо до това. Той ще бъде опция за зареждане с висока мощност на DC, но това, което правим за R5, е визията на Renault да направи електрическата мобилност достъпна.“

Позовавайки се на тази амбициозна цел, Льо Борн не пожела да даде повече данни – тъй като има още известно време до началото на производството. Но: „Ако не можем да направим мобилността на BEV достъпна, ще имаме проблеми.“