Iveco Massif – професионалистът
Моделът извежда производителя в нов сегмент на транспорт
Iveco е един от малкото производители в света, които предлагат пълна гама превозни средства с пълно задвижване.
Massif, новият 4×4, извежда компанията в сегмент на изцяло нов професионален транспорт, припомняйки славния герой на Fiat Group за офроуд: Fiat Campagnola. С това превозно средство Iveco влиза за първи път в лекия двуобемен офроуд сегмент.
Campagnola означаваше много за следвоенна Италия и реконструкцията на 50-те години и все още присъства в спомените на италианците. В бяло, с логото на ООН, той е допринесъл за множество международни мирни мисии на всички континенти. От своя предшественик, Massif връща здравината на превозно средство, създадено за тежки мисии, без да забравя икономичността на експлоатация.
Истински работен автомобил с висока проходимост новият Iveco Massif е автомобил със задвижване на четирите колела за професионални офроуд приложения. Превозното средство заема първоначалната структура на спортни автомобили с висока проходимост, преди те да се „урбанизират“, за да станат „Спортни помощни превозни средства“ за използване главно по асфалтов път. Завръщане към произхода на 4х4, което оставя след себе си компромиса между шосе и офроуд, за да се постави авторитетно в света на професионалния транспорт. Всичко това, без да се жертва естетиката на стила Giugiaro.
Massif е истинско офроуд превозно средство за всеки терен, способно да предложи специфично ниво на изпълнение и да се справя с екстремни офроуд маршрути с лекота. Massif може да се похвали със 100% наклон по договаряне при пълен товар, има ъгъл на приближение 50° и ъгъл на излизане 30°. Дълбочината на газене е 500 мм, а просветът при стандартни гуми и джанти е 200 мм. Задвижването на всички колела може да бъде изключено – с тяга очевидно на задния мост.
Massif се предлага и в двете версии с дълго междуосие (2768 мм), комби с 5 врати, пикап и без каросерия, и във версия с 3 врати комби с късо междуосие (2452 мм); за всички версии можете да изберете десен или ляв волан.
Massif се предлага в широка гама от конфигурации и варианти, за да предложи максимална производителност във всеки тип мисия: 2 двигателя и 4 версии, с променлива конфигурация на продукта, в зависимост от пазара и клиента. Към всичко това естествено се добавя максималната гъвкавост при настройването на версиите на кабината за качване и шаси за конкретни транспортни мисии. Iveco-пълна гама превозни средства със задвижване на четирите колела Iveco Massif 4×4 се вписва в малка, но важна пазарна ниша на работни превозни средства с четири колела. Massif се произвежда в сътрудничество с испанския производител Santana, чието оригинално превозно средство е изцяло преработено от експерти на Iveco с масово използване на технологии и решения, извлечени от Daily.
Моделът е наследник на архитектурата на Daily 4×4, добре известен със своята военна и цивилна употреба като VM 90 в различни въоръжени сили и корпуси за гражданска защита. Той споделя общата тягова архитектура, която може да се вмъкне с разпределителна кутия, прикрепена към скоростната кутия, за да се намали максимално силуета на превозното средство, подходящ за дълги и бързи пътувания по пътя и тежки офроуд.
Опитът на Iveco в сегмента 4×4 се простира до цялата гама от търговски превозни средства, от леки до тежки – Daily, Eurocargo и Trakker – давайки подходящ отговор на всеки тип мисия и за всички условия на работа. Тези превозни средства със задвижване на всички колела са изключително здрави, идеални за отвеждане на екипажа и оборудването там, където са необходими, често при аварийни условия. Надеждността на тези превозни средства е несравнима, както в екстремни ситуации, така и в нормални условия. Комфортът на водача не се влияе от многобройните напрежения, наложени от условията.
Massif използва добре известната ефективност на двигателите 146 к. с. FPT 3.0 HPI с максимален въртящ момент от 350 Нм и HPT със 176 к. с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, комбиниран с шестстепенната трансмисия ZF 6S400.
Отличната комбинация от компонентите на задвижването е вдъхновена от продуктите от гамата Daily и е доказана във всички отношения на надеждност.
За да стигне до този модел, марката има вече достатъчно опит с продукти със задвижване на четирите колела при Iveco -Trakker, Eurocargo 4×4 и Daily 4×4.
Всички версии на Massif имат отделна рамка с оси, монтирани на параболични листови пружини. Това решение не допуска компромиси: отделна рамка гарантира, че силните напрежения – структурни, които възникват по време на употреба навън път, не се предават на каросерията.
Естетиката на каросерията отразява стила на Giugiaro по изключително функционален начин, в съответствие с офроуд използването на Massif. Компонентите против надраскване около арките на колелата за защита на долната част на вратите и задните осветителни тела са типични за превозно средство, което не може да избегне пътуване по неравни пътища и надраскване, както е естествено за използване извън пътя. За клиенти, които не обичат наперен детайл, пластмасовите компоненти и покривът се предлагат в същия цвят като каросерията, задните стъкла могат да бъдат от тонирано стъкло, а джантите са алуминиеви.
Можете да изберете версии с материали за покривало на седалката от плат или кожа, както е налично, волан, покрит с кожа. Кабината се предлага и в по -малко богата версия, с гумени вътрешни облицовки и винилови калъфи за седалки, за тези, които трябва да почистят интериора с инструменти, които вероятно ще износят повърхности и тапицериите.
При поискване автомобилът може да бъде оборудван с радио / CD плейър и сателитна навигационна система. Броят на местата зависи от модела.
Сърцето на Massif е 3-литровият HPI двигател, получен от Daily, 4-цилиндров турбодизелов двигател с 16 клапана с технологично усъвършенствана система за впръскване на Common Rail, способна да доставя отлично производителност и значителна икономия на гориво.
Максималният въртящ момент е 350 Нм при 1400 – 2800 об./мин Максималната мощност от 146 к.с. се доставя при 3000 – 3500 об/мин. Двигателят е сертифициран за изискванията за емисии на Euro 4, като се използва рециркулация на отработени газове (EGR) за намаляване на образуването на азотен оксид и окисляващ катализатор за завършване на изгарянето на не напълно окислени съединения. Massif се предлага и с 3 -литров HPT двигател, оборудван с турбина с променлива геометрия, която доставя мощност от 176 к. с. при 3200 – 3500 об/мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 1250-3500 об / мин и максимален въртящ момент от 400 Нм при 1250-3000 оборота в минута. Двигателят е с характеристики уникален в своята категория.
6-степенната скоростна кутия ZF 6S400 с овърдрайв е свързана с разпределителна кутия.
При 4X2 тягата е само отзад. Избирането на намалени предавки автоматично включва задвижване на четирите колела.
Стандартната версия включва гуми 235 / 85R16, подходящи за всички повърхности. Можете да изберете да поставете специфични офроуд гуми на стандартните стоманени джанти, които могат да бъдат заменени с опционални алуминиеви джанти. Параболичните листови пружини, монтирани на предната ос и на задната ос, изпълняват двойната роля на окачване на рамката и позициониране на оста. Тази сравнително проста архитектура на окачването улеснява реакциите на задвижването и спирачния момент, без да са необходими допълнителни връзки и вилици, което е решаващо предимство за високопроходимите превозни средства. Хидравличните амортисьори с двойно действие се използват за предната ос, докато задната ос
Моделът има въздушни амортисьори с двойно действие. Системата е завършена с предни и задни стабилизатори срещу преобръщане. Максималното натоварване на предния и задния мост е съответно 1072 кг и 2033 кг; максималният товар на превозното средство е 3050 кг. Спирачна система Двойна вакуумна серво-подпомагана хидравлична верига задейства вентилираните дискови спирачки на предната ос и единичните дискови спирачки на задната ос. Ръчната спирачка е барабанна с кабелно задвижване, монтирана върху разпределителната кутия, което позволява по-висок въртящ момент при паркиране, тъй като коефициентът на умножение съответства на предавателното отношение към оста.
Механичното разпределение на спирачната сила се използва за всички модели в режим на задвижване на всички колела, докато опционалната антиблокираща спирачна система (ABS) позволява електронно разпределение на спирачната сила за 4×2. Системата ABS може да бъде деактивирана при определени условия на шофиране.