Архив

VW заема водещо място в Европа с EV през първото полугодие

Най-продаван Tesla Model 3; Renault, Nissan се спъват

VW ID4

VW ID4

Силнeн растеж на регистрациите на EV с 124 % до 483 304 единици

Появата на ID4 помогна на VW да се превърне в най-продаваната европейска марка електромобили

Volkswagen Group стана водещ доставчик на електрически автомобили в Европа през първата половина на годината, побеждавайки Stellantis и Tesla, тъй като купувачите се насочиха към нови модели като VW ID4 SUV.

Най-продаваният модел през този период обаче бе Tesla Model 3 с 66 734 продажби, което е повече от двойно второто място на VW ID3.

Силният растеж стимулира регистрациите на електромобили 124 % до 483 304 единици, според данни за 18 държави от Западна Европа, събрани от базирания в Берлин анализатор на пазара на електромобили Матиас Шмид.

Ръстът до голяма степен се дължи на Германия, която днес е най-големият европейски пазар на електромобили по продажби, след като пазарният дял на страната на изцяло електрически автомобили се увеличи до 11 % от 3,7 % през същия период на миналата година.

Германия представлява 31 процента от всички електрически автомобили, продадени в Западна Европа – 148 716 за периода.

Скачането на продажбите на електромобили в Германия, което отчасти се дължи на щедри стимули за покупки, помогна на VW Group да се утвърди като лидер на европейския пазар.

Mazda MX-30

Mazda MX-30

Автомобилният производител регистрира 122 545 регистрации в Западна Европа през първото полугодие, поставяйки VW Group пред Stellantis със 76 877.

През първите седем месеца на годината VW Group е регистрирала 41 724 изцяло електрически превозни средства в Германия, според данни на KBA, транспортния орган на страната.

ID3 също беше автомобил №2, продаван през юли, завършвайки зад Model 3 в по-широкия европейски регион, според данни на пазарни изследователи JATO Dynamics. Renault Zoe беше трети, следван от ID4 и Hyundai Kona Electric.

След ID3 и ID4, най -високото ново влизане в топ 10 е Fiat New 500 под номер 8. Успехът на електрическия миниавтомобил се дължи отчасти на продажбите в Италия, където той представлява една пета от обема на електромобили в страната през първото полувреме, според данни на Шмид.

Темпото на пускане на новия модел засегна няколко пионера в електрическата индустрия. Например, Renault отчете своя дял на пазара на електромобили до 8,5 процента от 17 процента през първата половина на 2020 г., тъй като Zoe беше изтласкана на трето място, след като оглави продажбите на електромобили през 2020 г.

Nissan, някога пазарен лидер в Европа с Leaf, се превърна в 12 -тата най -голяма марка електромобили в региона през половината, показват данните, с дял от 3,4 %, спрямо 6 %.

Nissan беше победен от новодошлите като Skoda, която записа 12-ия най-продаван електромобил за периода с Enyaq iV, и Opel/Vauxhall, която продава малкия електрически автомобил Corsa-e и малкия електрически SUV Mokka-e.

Nissan планира да замени Leaf с по-подходящ за пазара малък електрически SUV и ще продава по-големия SUV Ariya, който се очаква през следващата година, но намаляването на статуса на EV на компанията означава, че делът на електрическите превозни средства, продавани от японските автомобилни производители, е едва 4,5 % за периода, спад от 6,1 % за същия период на предходната година, с продажби от 21 621 за периода.

Единственият електрически автомобил на Toyota, Lexus UX300e, имаше бавен старт само с 1083 продажби, докато Honda e minicar остава нишов продукт с продажби от 1 255.

След Leaf, Mazda MX-30 е №2 по продажба на електромобил от японска марка с обем от 3580 за периода.

Mazda MX-30 е първият продаван електромобил от японска марка в Европа през първите шест месеца.

Автомобилните производители от Китай регистрират 17 684 електромобили с дял от 3,7 процента спрямо 1,8 процента за

Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

същия период на миналата година.

Volvo Car и неговото дъщерно дружество Polestar оглавиха китайските марки, последвани от подразделението MG на SAIC. Други китайски марки обаче се стремят да пробият, като Норвегия, подходяща за EV, е популярен пазар за дебют в Европа.

През първата половина Xpeng регистрира 234 от своите SUV G3 в Норвегия, докато Aiways продаде 436 от SUV U5 там. Междувременно Maxus, друга марка SAIC, продаде 225 от седемместния миниван Euniq 5.

Други марки EV, които искат скоро да навлязат в Европа, включват дъщерните дружества на Wey и Ora на BYD, Nio и Great Wall.

В Норвегия един от всеки 10 продадени EV през първата половина е китайски, показват данни на Шмид.

„Вместо да се надпреварват да спечелят пазарен дял в общия пазар на автомобили във всички видове горива, китайските автомобилни производители се насочват към пазара на BEV [акумулаторни електрически превозни средства].“, пише Шмид в публикуван доклад през юли.

Засега броят им е малък, но успехът на MG подчертава опасенията, изразени миналата година от председателя на Renault Group Жан-Доминик Сенар, който каза на френските законодатели, че европейските автомобилни производители са застрашени от китайски компании, внасящи електромобили с добра стойност в Норвегия и другаде в Европа.

Общите продажби на електромобили на MG достигнаха 9 366 за първото полугодие, което му дава 1,9 процента дял от пазара на електромобили в Западна Европа. Това го постави пред автомобилните производители като Ford, Jaguar и Citroen.

Друга очертаваща се тенденция е нарастващото значение на изцяло електрическите джипове. Според данните на Шмид през юли SUV-тата представляват половината от всички продажби на EV в Западна Европа.

Модели като ID4 и Hyundai Kona Electric изместват електрическите хечбеци и седани, а в очакване са още модели със стил на SUV.

Най-големият старт тази година ще бъде за SUV Tesla Model Y, който вече идва от фабриката на Tesla в Шанхай преди откриването на завода в Берлин, което е насрочено за по -късно тази година.

Модел Y е най-продаваният автомобил в Норвегия през август, първият му месец в продажба там, според данни на Норвежката пътна федерация (OFV).

Шмид прогнозира, че тази година продажбите на електромобили ще надхвърлят 1 милион в Западна Европа, тъй като се пускат още модели и предлагането се ограничава от недостига на полупроводници.