Архив

Ford ускорява електрическата офанзива в Европа със седем нови модела

Производителят на автомобили също ще построи гигафабрика за батерии в Турция и постепенно ще премахне емисиите от микробуси до 2035 г.

Електрическа версия на Puma, най-продаваното пътническо превозно средство на Ford в Европа миналата година, ще се предлага от 2024 г.

Електрическа версия на Puma, най-продаваното пътническо превозно средство на Ford в Европа миналата година, ще се предлага от 2024 г.

theguardian.com

Ford ускори своите планове за електрически превозни средства за Европа, пускайки седем нови модела, обявявайки гигафабрика за батерии в Турция, удвоявайки инвестициите в Германия и постепенно премахвайки емисиите от микробуси до 2035 г.

Американският производител преди това обеща да направи всички автомобили в Европа електрически до 2030 г., но не е определил крайна дата за търговски превозни средства. Този ход хвърля допълнително съмнение върху бъдещето на завода на Ford в Дагенхам във Великобритания, който произвежда дизелови двигатели за микробуси Transit.

Ford заяви, че ще пусне седем нови електрически модела в Европа до 2024 г. и се насочва към продажбите на 600 000 електромобила годишно на континента до 2026 г. – огромно увеличение. Единственият му модел, който в момента се продава, Mustang Mach E, внесен от Мексико, продаде само 23 000 бройки през 2021 г.

Ford преструктурира бизнеса си по-рано този месец, за да съсредоточи усилията си да настигне конкурентите в производството на електрически превозни средства. Председателят на Ford of Europe – Стюарт Роули, каза, че компанията „крачи в нашето бъдеще“ и „капитализира нашите силни страни, за да изградим процъфтяващ, печеливш бизнес, като същевременно прави нашата част за защита на планетата“.

Той каза: „Ние доставяме за клиенти в Европа, с фокуса и скоростта на стартиране на водещите технологии, подкрепени от дълбокия експертен опит в инженерството и производството в големи обеми.“

Запитан за Ford в Обединеното кралство, Роули каза: „Въпреки че до 2035 г. ще бъдем изцяло електрически, дизеловият сегмент на леките търговски ванове в средносрочен план ще остане много важен, така че Дагенхам има ключов принос за този бизнес.

Роули каза, че Ford е бил „важен партньор в автомобилната индустрия на Обединеното кралство повече от 100 години и това остава абсолютно така“. Миналия октомври той инвестира 230 милиона британски лири за модернизиране на завода си в Halewood в Мърсисайд за производство на части за електрически превозни средства.

Новите бензинови и дизелови микробуси ще бъдат забранени за продажба във Великобритания от 2030 г.

Междувременно Ford ще инвестира 2 милиарда долара в своя обект в Кьолн и ще задълбочи партньорството си с Volkswagen, за да удвои броя на автомобилите, произведени с помощта на неговата технология за задвижване, до 1,2 милиона превозни средства за шест години.

Той също така подписа меморандум за разбирателство за съвместно предприятие за изграждане на една от най-големите фабрики за батерии в Европа, произвеждаща никелови клетки в завод близо до Анкара, с подкрепата на турското правителство.

Електрическата версия на Puma, най-продаваното пътническо превозно средство на Ford в Европа миналата година, ще се предлага от 2024 г., за да се произвежда в завода на глобалната фирма в Крайова, Румъния.