Архив

Началото на първия европейски център на американския автомобилен производител

Мъск предава първите 30 коли в германския завод

Германският канцлер Олаф Шолц също присъства на събитието

Нови поръчки от завода се доставят от април

3500 работници на място, за да нараснат до 12 000

Активисти блокират входа на завода, магистрала в знак на протест

ГРЮНХАЙДЕ, Германия, 22 март (Reuters) – Илон Мъск беше аплодиран, докато наблюдаваше предаването на първите немски автомобили на Tesla (TSLA.O) в завода в Грюнхайде във вторник, – бел. ред. – вчера –  отбелязвайки началото на първия европейски център на американския автомобилен производител само два години след като беше обявено за първи път.

Германският канцлер Олаф Шолц и Илон Мъск присъстват на церемонията по откриването на новата Tesla Gigafactory за електрически автомобили в Грюнхайде, Германия, 22 март 2022 г. REUTERS

Германският канцлер Олаф Шолц и Илон Мъск присъстват на церемонията по откриването на новата Tesla Gigafactory за електрически автомобили в Грюнхайде, Германия, 22 март 2022 г. REUTERS

Силна музика звучеше, докато 30 клиенти и семействата им видяха за първи път блестящите си нови превозни средства с марка Tesla, ръкопляскаха и аплодираха, докато главният изпълнителен директор на Tesla –  Мъск, танцуваше и се шегуваше с феновете.

„Това е страхотен ден за фабриката“, каза Мъск, описвайки го като „поредната стъпка в посоката на устойчиво бъдеще“.

Мъск каза, че Tesla вероятно ще пусне тестова версия на своя нов софтуер Full Self-Driving в Европа, вероятно следващата година в зависимост от одобрението на регулаторите.

„Доста е трудно да се управлява напълно самостоятелно в Европа“, каза той на заводските работници във вторник, като каза, че трябва да се свърши много работа, за да се справят със трудни ситуации на шофиране в Европа, където пътищата се различават много в различните страни.

Въпреки че германският канцлер Олаф Шолц, който също присъства на събитието, похвали гигантската фабрика като бъдещето на автомобилната индустрия, тя се сблъска с опозиция и някои екологични активисти блокираха входа на фабриката, докато показваха банери, отбелязващи високото използване на вода.

Протестиращи близо до фабриката блокираха движението часове след събитието.

Мъск се надяваше да започне производството от фабриката преди осем месеца, но забавянето на лицензирането и местните опасения относно въздействието на завода върху околната среда задържаха процеса.

Tesla беше принудена да обслужва европейски поръчки от Шанхай, докато чакаше германския си лиценз, което допринесе за нарастващите логистични разходи в момент, когато се бореше с недостиг на чипове в цялата индустрия и други смущения във веригата за доставки.

На 4 март заводът получи окончателното разрешение от местните власти да започне производство в Германия, при условие че отговаря на условия, вариращи от използването на вода до контрола на замърсяването на въздуха.

Акциите на Tesla поскъпнаха със 7,9% на най-високото си ниво от повече от два месеца във вторник на 22 март.

Силна музика звучеше, докато 30 клиенти и семействата им видяха за първи път блестящите си нови превозни средства с марка Tesla, ръкопляскаха и аплодираха, докато главният изпълнителен директор на Tesla Мъск танцуваше и се шегуваше с феновете.

 30 клиенти и семействата им видяха за първи път блестящите си нови превозни средства с марка Tesla, ръкопляскаха и аплодираха, докато главният изпълнителен директор на Tesla Мъск танцуваше и се шегуваше с феновете.

Новите собственици получиха конфигурацията Model Y Performance, превозно средство на цена 63 990 евро (70 500 долара) с пробег от 514 км (320 мили), каза Tesla, добавяйки, че новите поръчки от завода могат да бъдат доставени от април.

Tesla каза, че досега са наети около 3500 от очакваните 12 000 работници в завода.

При пълен капацитет заводът ще произвежда 500 000 автомобила годишно, повече от 450 000 акумулаторни електрически превозни средства, които германският конкурент Volkswagen (VOWG_p.DE) продаде в световен мащаб през 2021 г.

Освен това в крайна сметка ще генерира 50 гигаватчаса (ГВтч) мощност на батерията, надминавайки всички други централи в Германия. Очаква се Tesla първоначално да внася батерии от Китай за своите произведени в Германия Model Y, преди да започне местно производство на батерии.

Мъск каза във вторник, че производството на батерии ще бъде „предизвикателство“ през следващата година и ще бъде „ограничаващият фактор“ през следващите години, тъй като Tesla се стреми да увеличи агресивно производството на превозни средства.

Засега Volkswagen все още има в надпреварата за електрифициране на европейския автопарк 25% пазарен дял срещу 13% на Tesla. Мъск каза, че увеличаването на производството ще отнеме повече време от двете години, необходими за изграждането на завода.

JPMorgan прогнозира, че Gruenheide ще произведе около 54 000 автомобила през 2022 г., което ще се увеличи до 280 000 през 2023 г. и 500 000 до 2025 г.

Volkswagen, който е получил 95 000 поръчки за електромобили в Европа тази година, планира нова фабрика за електромобили на стойност 2 милиарда евро заедно със съществуващото си съоръжение във Волфсбург и шест завода за акумулатори в цяла Европа.

Но неговата времева линия изостава от тази на Tesla, като фабриката за електромобили трябва да бъде открита през 2026 г., а първият завод за батерии през 2023 г.