Архив

Volkswagen гледа към американския пазар, тъй като войната в Украйна нарушава европейското производство

Фокусирайки се върху електрическите превозни средства, Volkswagen се стреми към растеж в Северна Америка, въпреки че може да се сблъска с тежка конкуренция

ID.Buzz, актуализирана електрическа версия на автобуса VW. Ръководителите на компанията се надяват, че това ще помогне за възобновяването на марката Volkswagen в Съединените щати.

ID.Buzz, актуализирана електрическа версия на автобуса VW. Ръководителите на компанията се надяват, че това ще помогне за възобновяването на марката Volkswagen в Съединените щати.

Volkswagen пренасочва фокуса си към Северна Америка, тъй като последствията от руската атака срещу Украйна причиниха повече главоболия във веригата за доставки на компанията в Европа, казаха ръководители.

След избухването на войната, няколко от марките във Volkswagen Group, включително Porsche и Volkswagen, бяха принудени да преустановят производството в заводите си поради прекъсвания на доставките, особено окабеляването, което е от съществено значение за работата на превозните средства.

Херберт Диес, главен изпълнителен директор на компанията, каза преди време, че в отговор Volkswagen „пренасочва производството на автомобили към региони като Китай и Америка“, за да помогне за компенсиране на прекъсванията в Европа и запълване на изоставане от поръчки.

Миналата година недостигът на полупроводници, който тормозеше индустрията, допринесе за спад в продажбите с 6,3 процента за най-големия производител на автомобили в Европа. Компанията обаче направи над 20 милиарда евро (22 милиарда долара) печалба преди данъци през 2021 г., почти удвоявайки тази от предходната година, благодарение на фокуса върху изграждането на по-печеливши превозни средства от по-висок клас и намаляване на разходите.

Тази година компанията ще постави приоритет на растежа си в Северна Америка, особено в Съединените щати, където скандалът с дизелови измами през 2015 г. подкопа репутацията на Volkswagen. Съвсем наскоро обаче S.U.V.-ите на компанията, включително електрически модел, се оказаха популярни сред американските шофьори, казаха ръководители.

„Нашият бизнес зависи от подобренията на пазара в Северна Америка“, каза Ралф Брандщатер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen, преди време.

Tesla, най-популярният производител на електрически автомобили в Съединените щати, остава най-силната конкуренция за Volkswagen, въпреки че както General Motors, така и Ford Motor имат популярни електрически модели. На 9 март компанията представи електрическа версия на автобуса на Volkswagen, ID.Buzz, която се надява да възроди въображението на американците в ерата на устойчивостта.

Volkswagen разчита да отдели своето изключително успешно подразделение Porsche през последните три месеца на годината, което би могло да му даде повече финансова гъвкавост в несигурната среда.