Архив

Япония настоя да се премахне целта за превозни средства с нулеви емисии от изявлението на Г-7

Лидерите на Г-7 се срещнаха в Баварските Алпи за среща на върха, на която изменението на климата беше в дневния ред

Председателят на Европейския съвет Шарл Мишел, председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, японският премиер Фумио Кишида, британският премиер Борис Джонсън, президентът на САЩ Джо Байдън, германският канцлер Олаф Шолц, френският президент Еманюел Макрон, канадският премиер Джъстин Трюдо и италианският премиер Марио Драги присъства на работна вечеря по време на първия ден от срещата на върха на лидерите на Г-7 в баварския замък Schloss Elmau, близо до Гармиш-Партенкирхен, Германия, 26 юни 2022 г. REUTERS

Председателят на Европейския съвет Шарл Мишел, председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, японският премиер Фумио Кишида, британският премиер Борис Джонсън, президентът на САЩ Джо Байдън, германският канцлер Олаф Шолц, френският президент Еманюел Макрон, канадският премиер Джъстин Трюдо и италианският премиер Марио Драги присъства на работна вечеря по време на първия ден от срещата на върха на лидерите на Г-7 в баварския замък Schloss Elmau, близо до Гармиш-Партенкирхен, Германия, 26 юни 2022 г. REUTERS

reuters.com/business/environment

ТОКИО/БРЮКСЕЛ, 27 юни (Reuters) – Япония настоя да се премахне целта за превозни средства с нулеви емисии от комюнике на Г-7, още при проекта, ход, който промени езика за изменението на климата от срещата на лидерите в Германия.

Натискът от Токио, влиятелен член на Групата на седемте богати нации, идва, когато японската автомобилна индустрия е изправена пред контрол от зелени инвеститори, които казват, че е била бавна да прегърне превозните средства с нулеви емисии и лобира срещу регулации, които биха насърчили по-бърз преход към технологията.

Reuters съобщи миналата седмица, че ръководителят на Toyota Motor Corp е лобирал пред японското правителство, за да изясни, че поддържа хибридни превозни средства толкова, колкото и електрически батерии с нулеви емисии. Лидерите на Г-7 се срещнаха в Баварските Алпи за среща на върха, на която изменението на климата беше в дневния ред.

Япония предложи да се премахне позоваването на „колективна цел за най-малко 50% превозни средства с нулеви емисии до 2030 г.“, в проекта на комюникето, видяно от Reuters.

Вместо това се предлага по-малко конкретна цел за „значително увеличаване на продажбата, дела и усвояването на леки превозни средства с нулеви емисии, като отчита обхвата от пътища, които членовете приемат, за да достигнат до тези цели“, според проекта.

Запознат потвърди, че Япония е предложила промените, като отказа да бъде идентифициран поради чувствителността на въпроса.

Отделно, Япония настояваше да премахне целта всички продажби на нови автомобили и микробуси в страните от Г-7 да бъдат „превозни средства с нулеви емисии“ до 2035 г. в комюникето на министрите на климата на Г-7 в края на май, според източници, запознати с дискусиите и проекто комюникето.

В крайна сметка целта за 2035 г. не беше включена в окончателното изявление, което вместо това обеща да постигне „силно декарбонизиран пътен сектор до 2030 г.“ чрез „значително увеличаване“ на продажбите на превозни средства с нулеви емисии.

Reuters съобщи миналата седмица, че ръководителят на Toyota Motor Corp е лобирал пред японското правителство, за да изясни, че поддържа хибридни превозни средства, които изгарят изкопаеми горива, както и електрически батерии с нулеви емисии.

Както лобито на японската автомобилна индустрия, така и водещият автомобилен производител Toyota казват, че автомобилните производители не трябва да се ограничават до конкретни технологии и трябва да запазят редица възможности за постигане на целта за въглероден неутралност до 2050 г.

Toyota, най-големият производител на автомобили в света по продажби, заяви, че проблемът са изкопаемите горива, а не двигателите с вътрешно горене. Освен хибридите, които популяризира преди повече от две десетилетия с Prius, той също така е шампион на водородната технология.

Мозъчният тръст в областта на енергетиката и климата InfluenceMap оцени Toyota като най-лошата сред големите автомобилни производители за нейното лобиране по отношение на политиката в областта на климата, което включва публични изявления и взаимодействие с правителствата.