Архив

Stellantis увеличава производството на транспортьори с горивни клетки

Досега микробусите с горивни клетки се предлагаха само в малки серии

stellantis.com

Stellantis обяви, че сега ще произвежда серии с водородни горивни клетки на лекотоварните автомобили на марките Peugeot,  Citroën и Opel в завод във Франция. Досега микробусите с горивни клетки се предлагаха само в малки серии.

Агрегат на Opel Vivaro e-Hydrogen 2022

Агрегат на Opel Vivaro e-Hydrogen 2022

Благодарение на новите инвестиции от 10 милиона евро в завода в Hordain и финансовата подкрепа от френското правителство, производството на лекотоварни автомобили с горивни клетки на моделите Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro ще бъде увеличено, според групата. Тези превозни средства ще се сглобяват на мултиенергийната линия на обекта, която вече произвежда версии с електрически двигатели и двигатели с вътрешно горене. От 2024 г. се очаква обектът да има капацитет за 5000 автомобила годишно.

Досега процесът беше различен: акумулаторно електрическо превозно средство беше произведено в Hordain и след това откарано до Opel Special Vehicles в Рюселсхайм. Там, в малки серии (т.е. до 1000 единици годишно), задвижването на BEV беше премахвано и беше инсталирано задвижването с горивни клетки. В производствената зона от 15 000 квадратни метра служителите на Opel успяха да преобразуват „няколкостотин бройки годишно“.

Фактът, че този процес не може да бъде приложен рентабилно за по-големи количества, беше отчетен от самото начало. Още през лятото Stellantis каза, че знанията, натрупани в Рюселсхайм, Германия, трябва да се използват за бъдещо серийно производство в други заводи – което сега се случва.

В Hordain процесът вече е различен, въпреки че все още са необходими специални стъпки за версиите с водород. Според Групата, платформата на моделите с горивни клетки вече е интегрирана в цеха за каросерии в завода,  задвижваните с водород след това моделите ще следват обичайните етапи на боядисване и сглобяване, на същата производствена линия като двигателите с вътрешно горене и електрическите превозни средства, преди да влязат в новото съоръжение от 8000 m², което се фокусира единствено върху окончателната настройка.

Оттук нататък пътищата на двигателя с вътрешно горене и електричеството отново се различават в сравнение с микробусите FC: те влизат в ново съоръжение от 8000 квадратни метра, предназначено изцяло за окончателното им производство. Там специално обучени служители ще монтират резервоара за водород, батерията и горивните клетки в подготвените за целта каросерии – платформата за това вече е използвана в конструкцията на каросерията. Очаква се новият процес да намали наполовина времето, необходимо за адаптиране на модела, в сравнение с малкосерийното производство в Рюселсхайм.

Значението, което групата придава на стъпката към серийно производство на моделите с горивни клетки, се показва и от факта, че главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес е пътувал до Hordain. „Много се гордея с работата, извършена от ръководството и служителите в Hordain, които направиха своя обект първият в света, комбиниращ три вида енергия, което стана възможно благодарение на гъвкавостта на нашата производствена система“, каза Таварес.

Между другото, по повод пускането в производство на превозни средства с горивни клетки, Stellantis също предоставя представа за търсенето на превозни средства с нулеви емисии до момента: 43 процента от превозните средства, произведени в Hordain, вече са електрически. В допълнение към BEV версиите на ванове от Opel, Citroën и Peugeot, там се произвеждат и сродни модели на Vauxhall, Fiat и Toyota.