Архив

Stellantis с първи завод за серийно производство на лекотоварни превозни средства с водородна горивна клетка

  • Нова инвестиция в завода на Stellantis в Хордейн увеличава капацитета му за производство на лекотоварните превозни средства с горивни клетки Peugeot Expert, Citroën Jumpy и Opel Vivaro.
  • От 2024 г. поточните линии на завода ще напускат до 5000 автомобила годишно, съобразно амбицията на Stellantis да бъде първият масов производител на превозни средства, задвижвани с водород.
  • С тази инвестиция Stellantis затвърждава намерението си да не разделя бизнеса си между електрическите автомобили и тези с двигатели с вътрешно горене (ДВГ), като ангажира всички свои служители в  енергийния преход.

По време на посещението си на завода на Stellantis в Хордейн, Франция,  Карлос Таварес – главният изпълнителен директор06_Employees-at-Hordain-France-Manufacturing-Facility на компанията, обяви  началото на масовото производство на лекотоварни автомобили Peugeot,  Citroen и Opel във версия, задвижвана с водородна горивна клетка.

„Горд съм с работата на ръководството и служителите на завода Хордейн,  които го превърнаха в първия в света, който комбинира три вида енергия,  благодарение на гъвкавостта на производствената си система. Това показва намерението на Stellantis да инвестира в най-новите технологии във Франция в подкрепа на нисковъглеродната мобилност“ – обяви Таварес и допълни, че  Stellantis е успяла да премине към следващия етап от историята на  автомобилостроенето.

Превозните средства, задвижвани с водород, ще се сглобяват на същата поточна линия, на която се произвеждат и ДВГ и електрическите версии на  лекотоварния K-Zero, като и за тях ще се следват обичайните етапи на  боядисване и сглобяване. За финалните настройки ще се ползва наскоро  оборудвания за целта нов цех от 8000 м².

02_Employees-at-Hordain-France-Manufacturing-FacilityБлагодарение на обособяването на специален екип за монтажа на  резервоара, допълнителните батерии и горивната клетка производственото  време за тези операции ще бъде съкратено наполовина в сравнение с  предишния процес, при който инсталирането на горивната клетка се е  извършвало в Рюселсхайм.

Индустриализацията със задвижвани с водород лекотоварни автомобили е  нова стъпка за Хордейн, където 43% от моделите на марките Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall, Fiat и Toyota вече се предлагат в електрическа версия с нулеви  емисии. За този проект са инвестирани 10 млн. евро с финансовата подкрепа и от френското правителство.

Лекотоварните превозни средства K-Zero с водородна горивна клетка са предназначени за превози на дълги разстояния,01_Employees-at-Hordain-France-Manufacturing-Facility които изискват по-голяма  автономия (400 км), възможно най-бързото зареждане (3 минути) и голяма товароносимост (1000 кг полезен товар). Stellantis е първият производител в  света, който пуска на пазара този тип превозно средство през 2021 г.

Заводът в Хордейн е открит през 1994 г. и е в основата на индустриалната  стратегия за лекотоварни превозни средства на Stellantis. В него работят 2440  души на три смени, а дневното производство е от 628 автомобила от  семейството „K-Zero“. През 2021 г. там са сглобени 144 650 превозни средства,  а през лятото на 2022 г. бе ознаменувано производството и на едномилионния екземпляр.