Архив

Mercedes ще пусне на пазара последното превозно средство с платформа с ДВГ през 2023 г.

Всички следващи нови модели в бъдеще ще се базират на архитектури за електрически превозни средства

automobilwoche.de

Новото поколение E-Class, планирано за 2023 г., ще бъде последният нов модел на Mercedes-Benz на платформа с двигател сmercedes-benz-e-klasse-symbolbild-min вътрешно горене. Всички следващи нови модели в бъдеще ще се базират на архитектури, които базираната в Щутгарт компания разработва специално за електрически превозни средства.

Това каза шефът на развитието Маркус Шефер пред германското издание Automobilwoche. Той е цитиран да казва: „Както стоят нещата днес, E-класата с нейните производни е последният модел на Mercedes-Benz, създаден върху платформа с чист двигател с вътрешно горене.“

Настоящите версии на S-Class и C-Class, които са базирани на една и съща платформа, ще бъдат премахнати в края на своя моделен цикъл. Целта на Mercedes-Benz е до 2030 г. да пусне на пътя само електрически нови превозни средства с батерии – но това включва и опции със задна врата („където пазарните условия позволяват“).

Mercedes вече обяви през юли 2021 г., че ще представи нови електрически платформи само от 2025 г. Три архитектури бяха обявени конкретно: MB.EA обхваща всички средни и големи пътнически автомобили и „ще бъде електрическата основа на бъдещото BEV портфолио като мащабируема модулна система“, каза тогава Daimler. За моделите с висока мощност AMG.EA „електрическата платформа, проектирана за върхова производителност“ е предназначена да отговори на „нуждите на клиентите на Mercedes-AMG, ориентирани към технологиите и мощността“. Електрически ванове и лекотоварни автомобили ще бъдат пуснати на базата на VAN.EA, който също е нов.

Като се има предвид фокусът върху превозните средства BEV, Mercedes-Benz планира да намали гамата си от двигатели с вътрешно горене с въвеждането на стандарта за емисии Euro 7 и – както Шефер казва пред Automobilwoche – също така да прекрати сътрудничеството си с Renault за двигатели за компактни автомобили.

По отношение на горивната клетка, Шефер казва, че има значителни недостатъци по отношение на единичните разходи, енергийната ефективност и пространството, необходимо за резервоарите. Тази технология има смисъл за камиони на дълги разстояния, но за леките автомобили Mercedes е изцяло фокусиран върху бъдещето на батериите, каза той.

Точно на 31 октомври Mercedes-Benz обяви планове за приблизително 4,70-метров аналог на C-Class като първи електрически модел в сегмента „Entry Luxury“. Според британския портал Autocar, седанът от среден клас ще се различава от двата настоящи електрически седана EQS и EQE.