Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Tesla отчита най-лошата загуба за тримесечието

Другите интереси на Мъск не са ли разсейване в критично време за Tesla

Elon Musk, chairman and chief executive officer of Tesla Motors Inc., speaks in front of a Tesla Model S electric car on day two of the 2010 North American International Auto Show in Detroit, Michigan, U.S., on Tuesday, Jan. 12, 2010. The 2010 Detroit auto show runs through January 24 and features 60 new vehicle premieres. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg via Getty Images

Елън Мъск президент и СЕО на  Tesla Motors Inc., пред Tesla Model S на North American International Auto Show в Детройт Bloomberg

SAN FRANCISCO – Tesla заяви преди дни, че се придържа към ревизираните производствени цели на главния изпълнителен директор Eлън Mъск за своя електрически седан Model 3, но е обявила най-лошата си тримесечна загуба и предупреди, че разходите ще се увеличат леко тази година.

Акциите на базираната в Пало Алто в Калифорния компания намаляха с 0.3% при разширената търговия.

Печалбата на дългосрочната жизнеспособност на Tesla зависи от ежегодната продажба за милиарди долари от Model 3, новият седан, който започва от $35 000, около половината от цената на флагмана Model S. Tesla заяви, че нетните резерви за новия модел са стабилни по време на четвъртото тримесечие.

Производствените закъснения ограничиха доставките на превозното средство до клиентите – само 1550 доставки през четвъртото тримесечие, далеч под очакваните от анализаторите 4100 превозни средства, което означава, че приходите от дългоочакваното превозно средство все още не са достигнали дъното.

Tesla остана с предишната си производствена цел, направена през януари – която беше оттеглена два пъти по-рано – че очаква да построи 2500 бройки Model 3 на седмица до края на март и 5000 до края на второто тримесечие.

Tesla изразходва 787 млн. долара за капиталови разходи през четвъртото тримесечие под очакванията си, но заяви, че капиталовите разходи ще бъдат „малко повече“ тази година, отколкото последното, като се има предвид разширеното производство в завода на Фремонт и Невада Гигафауър.

elon-musk.jpg.size.custom.crop.1086x762Други нови проекти, изискващи високи първоначални инвестиции, включват неотдавна представената Tesla Semi и предстоящия SUV Model Y, както и фабрика в Китай.

Tesla приключи четвъртото тримесечие с 3.37 млрд. долара в брой, малко под $3.5 млрд. през предходното тримесечие, което бе подкрепено от продажбата на дълг от 1.8 млрд. долара.

Преди почти две години, като изненада индустрията, Мъск обяви, че Tesla ще произвежда 500 000 автомобила през 2018 г., най-вече Model 3, което е шесткратно увеличение над ниво 2016-та.

Изненадващите амбиции на Мъск, ако се реализират, биха позволили на милиардера да спечели до $55,8 млрд. от акциите на Tesla през следващото десетилетие по нов компенсаторен план, който дава приоритет на 10-кратно повишаване на пазарната стойност на компанията над рентабилността.

Повишаването на капитала на Tesla, подхранвано от вярата в дългосрочните перспективи на компанията, сега превърна компанията в втора най-ценна американска компания в пазарната капитализация, точно зад General Motors, която през 2017 г. имаше нетни приходи от 145,6 млрд. долара.

Мъск отбеляза ясна победа тези дни с успешното пускане на най-мощната в света ракета Falcon Heavy, направена от частната му компания SpaceX. Но някои анализатори поставиха под въпрос дали неговите безброй други интереси, от космически изследвания до технология за сондиране на тунели, са разсейване в критично време за Tesla.

Брутният марж на автомобилите, който изключва продажбата на кредитите за превозни средства с нулеви емисии (ZEV), падна до 13.8% от 22.2% миналата година, под очакваните от анализаторите маржове от 15.7%, според FactSet.

Нетната загуба се увеличи до 675.4 млн. долара или 4.01 долара за акция за четвъртото тримесечие, приключило на 31 декември, от 121.3 млн. долара или 78 цента на акция година по-рано…