Завръщането на Brabham с BT62 (2019)
В чест на най-големите и запомнящи се автомобили на марката
По netcarshow.com и Wikipedia
Дейвид Брабам съобщи за завръщането на Brabham в производството на гала събитие в центъра на Лондон, с глобалното представяне на първия продукт на новата компания Brabham Automotive, зашеметяващия BT62.
Brabham BT62 продължава легендарната концепция за наименуване „БТ“, създадена от основателите Джак Брабам и Рон Тауранак през 60-те години на ХХ век, и чествува наследството на най-големите и най-запомнящите се автомобили на марката.
Brabham BT62 има съотношение мощност до тегло 730 к.с. на тон, сухо тегло от само 972 кг и се задвижва от двигател V8 с обем от 5,4 литра Brabham с естествен аспиратор.
Изявявайки началото на една вълнуваща нова глава за марката, BT62 е специално проектиран, разработен и тестван, за да възнагради като никой друг. Проектиран от основата и с множество уникални инженерни детайли, Brabham BT62 черпи от огромния опит на екипа на проекта, за да създаде кола без равенство. Изработени от леки въглеродни влакна, външната повърхност на BT62 и агресивната аеродинамична опаковка се съчетават, за да постигнат оптимален баланс между функция и форма.
Празнувайки гордите англо-австралийски корени на компанията, стартирането стана наскоро в Австралийската къща в Лондон, дом на австралийската Върховна комисия, разположена сред дишащо събрание от исторически състезателни коли Brabham, спомени и проследяване на забележителните успехи на знаменитото минало на марката.
В изказването си г-н Дейвид Брабам, изпълнителен директор, каза: „С голяма гордост аз имам честта и продължавам наследството на баща ми, разкривайки следващата глава в разрастващата се история на Brabham. Екипът, който имаме, и визията, която споделя, са солидна платформа за Brabham Automotive да изпълни дългосрочната си бизнес стратегия. Първата ни стъпка в реализирането на тази стратегия е Brabham BT62 – кола, която наистина е достойна да носи емблематичното име Brabham.
Brabham BT62 е проектиран и конструиран, за да поиска повече от пилота си. Това е кола за тези, които искат да предизвикат себе си и техните граници на възможностите, за да преживеят шофиране в своята най-чиста форма.
Тези, които имат достатъчно късмет, за да притежават Brabham BT62, ще се присъединят към програмата за развитие на шофьорите Brabham, където тяхната физическа способност и решителност ще бъдат повишени до място, където потенциалът на пилота и превозното средство могат да бъдат напълно осъществени заедно.“
При базова цена от 1 млн. паунда плюс местни данъци и опции, производството на Brabham BT62 ще бъде ограничено само до седемдесет автомобила в знак на признание за 70-годишното наследство на Brabham, първите тридесет и пет от които ще отпразнуват тридесет и петте победи на Гран При, спечелени от Brabham за тридесетгодишното му участие във Формула 1.
Първите доставки на Brabham BT62 се очакват в края на 2018 г.
Да се върнем назад в историята…
Motor Racing Developments, Ltd – или MRD, широко известна като Brabham, е английски производител на автомобили и тим – участник в Световния шампионат на Формула 1.
Основан е през 1960 година от двама австралийци: пилота Джак Брабам и конструктура Рон Тауранак. Четирима пилота на екипа са ставали Световни шампиони на Формула 1, а екипът е печелил две Световни титли при конструкторите. Брабам и досега остава единственият пилот, печелил титлата със собствен болид.
Brabham е най-големият производител на „отворени“ състезателни болиди през 60-те, като до 1970 г. произвежда над 500 коли. През този период отбори, използващи коли на Brabham печелят шампионатите във Формула 2 и Формула 3 и се състезават на Индианаполис 500. През 70-те и 80-те отборът във Формула 1 прави много нововъведения, като
прочутата кола-вентилатор, презареждането по време на състезание, карбонови спирачки и хидропневматично окачване. През 80-те печелят две титли при пилотите с Нелсън Пике, а по този начин стават и първите, спечелили шампионата при пилотите с турбо двигател.
Британският бизнесмен Бърни Екълстоун е собственик на Brabham през по-голямата част на 70-те и 80-те. По-късно става притежател на търговските права на Формула 1 и продава тима през 1988 г. на японска фирма. През 1992 г. отборът изпада във финансова криза и приключва участието си във Формула 1…
Днес, с Brabham Automotive, синът на основателя – Дейвид Брабам, продължава започнатото и възражда производството на спортни автомобили…