Архив

Германците купуват повече електрифицирани автомобили от норвежците

Следващата стъпка е да докажат,че продуктите им са по-добри от

A BMW i3 plug-in automobile, produced by Bayerische Motoren Werke AG , sits beside an electric charging station outside the BMW World showroom in Munich, Germany, on Tuesday, Jan. 26, 2016. BMW is at risk of losing its lead in the luxury car market this year to Mercedes-Benz after reporting the slowest sales growth since 2009 while its German arch-rival charged ahead with a fresher lineup and surging demand in China. Photographer: Martin Leissl/Bloomberg

BMW i3 plug-in – Bayerische Motoren Werke AG Bloomberg

другите

Bloomberg

Германия изпревари Норвегия като най-големия европейски пазар за електрифицирани автомобили – знак, че потребителите затоплят отношението си към технологията, точно както Volkswagen AG и Daimler AG добавят батерии към своите автомобили, за да конкурират Tesla Inc.

Продажбите на превозни средства, задвижвани с електричество, нараснаха със 70% в Германия до 17 574 автомобила през първото тримесечие, изпреварвайки данните на Норвегия за първи път, според сведения на Европейската асоциация на производителите на автомобили.

Цифрата включва изцяло електрически автомобили като модел Tesla S, както и хибриди, като BMW 2-Series Active Tourer.

Така най-големият европейски пазар на автомобили изпревари Норвегия и води в продажбите на електрифицирани автомобили

В Европа продажбите на електрифицирани автомобили са се увеличили с 41% през първото тримесечие, а автомобилите само с батерии са се увеличили с 35%, а добавените хибриди – 47%, докато дизелът в ЕС е спаднал със 17%. Германия, най-големият единен пазар в региона, като Норвегия започна да продава електрическите автомобили с щедри субсидии. Норвегия, която се нарежда на първо място в изцяло електрическата категория, е третият по големина пазар на Tesla след САЩ и Китай.

В Германия Tesla стават все по-често срещани по улиците на градове като Мюнхен, заедно с други напълно електрически модели като BMW i3 и Leaf от Nissan Motor Co. Все пак, компанията в Калифорния е на 31-во място в страната през 2017 г., далеч зад Volkswagen, Mercedes, BMW и Audi, водещите германски марки.

Следващото предизвикателство на германците, след разширяването на пазара на електрически автомобили, ще бъде да докажат на потребителите в САЩ и Китай, че техните продукти са по-добри.

Източник: ACEA