Архив

Тримесечната печалба на Toyota скочи с 43%

Има намаляване на разходитеAR-180509795.jpg&q=80&MaxW=300&cci_ts=20180509061315

Automotive News Europe

Оперативната печалба на Toyota Motor нарасна с 43% през последното тримесечие, тъй като намаляването на разходите, по-ниските продажни разходи и понижаващите се гаранционни разходи компенсираха неблагоприятните валутни курсове и помогнаха на най-големия автомобилен производител в Япония да постигне рекордни нетни приходи за цялата година.

Оперативната печалба се увеличи до 629.6 млрд. йени (5.93 млрд. долара) във фискалната четвърт-тримесечие, приключващо на 31 март, докато нетните приходи нараснаха с 21% до 480.8 млрд. йени (4.53 млрд. долара).

Приходите са нараснали с 1,9% до 7,58 трлн. йени (71,36 млрд. долара).

Продажбите на дребно в световен мащаб са нараснали с 2,2% до 2,6 млн автомобила за периода януари-март, включително резултатите от дъщерното дружество Daihatsu за малки автомобили и филиал на Hino.

Японската йена поскъпна спрямо щатския долар и други валути с 30 млрд йени (282,4 млн долара) от тримесечните печалби. Но това беше компенсирано от съкращаване на разходите от 30 млрд йени (282.4 млн долара).

Слабото представяне в Северна Америка – традиционен паричен източник на Toyota – подкопава глобалните резултати.

Северна Америка отчете оперативна загуба от 38,8 млрд. йени (365,3 млн. долара) за периода януари-март. Изходът „на червено“ се задържа от загуба от 70,7 млрд. долар през предходната година.

Но оперативният марж на северноамериканския пазар все още достига слаб дял от 1,3% за цялата финансова година, приключила на 31 март. От Toyota казаха, че искат да увеличат този дял до 8% до 2020 г.

Обемът на едро в Северна Америка се понижи с 2,5% до 675 000 автомобила през тримесечието.

Но в Toyota Motor Sales САЩ, която обхваща продажбите както на марките Toyota, така и на Lexus, автомобилите съставляват 40% от количеството. За да увеличи маржовете, Toyota се състезава да вдигне продукцията на леки камиони.

Хибридната версия на Toyota RAV4 от 2019 г. ще бъде сглобена в Онтарио. В инсталациите ще бъдат вложени 1,1 млрд. долара

Хибридната версия на Toyota RAV4 от 2019 г. ще бъде сглобена в Онтарио. В инсталациите ще бъдат вложени 1,1 млрд. долара

Toyota заяви, че през този месец ще похарчи около 1,4 млрд. долара, за да надстрои два от трите си монтажни завода в Онтарио, за да пусне следващото поколение на кросоувър RAV4. Toyota има големи надежди за версията от пета поколение.

Toyota се бори с неблагоприятните обменни курсове и търсенето на най-големия си пазар в САЩ, където производителят на седаните Camry и Corolla реагира бавно на клиентите.  В същото време компанията се състезава да засили бизнеса си в Китай и да намали разходите, за да насочи средства към технологии от следващо поколение.

Говорейки за печалбата, президентът Акио Тойода заяви, че индустрията е в повратна точка, където традиционните производители на автомобили са изложени на риск от изместване от новопристигналите от Китай, Силиконовата долина и високотехнологичния сектор.

„Дори и нашите съперници и правилата на конкуренцията се променят, битката за живота или смъртта е започнала в свят на неизвестни“, казва Тодода, внук на основателя на автомобилния производител. „Технологичните компании, които са новите ни съперници, със скорост много пъти по-голяма от нашата собствена и подкрепени от богата финансиране, продължават агресивно инвестиране в нови технологии.“

Тойода заяви, че компанията трябва да удвои усилията си за намаляване на разходите и насочване на по-големи печалби в горещите нови области на автономно шофиране, електрически превозни средства и свързаност. Компанията вече е влагала пари в тези насоки. Миналата година създаде съвместно предприятие с Mazda Motor Corp. и Denso Corp. за разработване на технологии за електрически превозни средства.

Toyota също така  агресивно ще разработи следващо поколение твърди батерии до началото на 2020 г., за да може да се включи в приемането на електрически автомобили. По-рано тази година тя е насочила 2,8 млрд долара, за да създаде нова компания, Toyota Research Institute – разширено развитие, за разработване на софтуер за самоуправляващи се автомобили. Toyota обяви миналия месец, че ще го инсталира на Toyota и Lexus в САЩ от 2021 г. Този месец, компанията обяви, че ще отвори 60-акров район в Мичиган, за да тества автономни превозни средства в сценарии, които са твърде рискови за изпълнение по обществени пътища.