Архив

Заводът на BMW Group в Мюнхен става изцяло електрически

Завод Мюнхен стартира производството на изцяло електрическото BMW i4

Най-малко половината от всички автомобили от завода в Мюнхен ще бъдат електрифицирани до 2023 г.

В ход е проектът за логистика на транспорта без емисии в родния завод

„BMW i4 е крайъгълен камък по пътя към електрическата мобилност.“

press.bmwgroup.com със съкр.

Мюнхен.22.10.2021. Първото серийно произведено BMW i4 днес слезе от производствените линии в завода на BMW Group вsafe_image Мюнхен. Сега заводът на компанията произвежда всички варианти на задвижване на една поточна линия. „За завода и екипа пускането на BMW i4 е крайъгълен камък по пътя към електрическата мобилност“, каза Милан Неделкович, член на борда на BMW AG за производството. „До 2023 г. повече от половината от всички превозни средства от нашия завод в Мюнхен ще имат електрифицирано задвижване. Повечето ще бъдат изцяло електрически. Така че Мюнхен става напълно електрически.“

Започвайки производството на напълно електрическото BMW i4 в рамките на почти 100-годишния завод, преобразуването и инсталирането на системи се оказа особено предизвикателство. „Успяхме да интегрираме новото превозно средство в нашите съществуващи системи, без да спираме производството. Екипът и нашите партньори свършиха невероятна работа“, добави Петер Вебер, директор на завода на BMW Group в Мюнхен.

Независимо от пространствените ограничения, съществуващите системи бяха премахнати, а новите инсталирани и увеличени. „Нашият сервиз е ярък пример за интелигентна, ефективна интеграция. Повечето от новите производствени процеси за BMW i4 могат да се извършват върху съществуващите системи за каросерия“, обясни Вебер.

P90440381_lowRes_bmw-group-plant-muniОсновната разлика между BMW i4 и конвенционалните архитектури е електрическото задвижване и батерията с високо напрежение. Около 90 процента от съществуващите системи в сервиза в Мюнхен все още могат да се използват за новия модел. Допълнителни бяха необходими само за подовия монтаж и задния край.

Друга изключително сложна тема беше интегрирането в монтажа на високоволтовия акумулатор. Батерията вече е закрепена с болтове към тялото чрез нова, напълно автоматизирана система за сглобяване на батерии, която работи отдолу. Напълно автоматизирани системи за камери с висока разделителна способност я сканират старателно предварително, за да гарантират, че повърхността е абсолютно чиста и няма замърсявания, които биха могли да причинят повреда.

Заводът на BMW Group сега произвежда обширно портфолио от продукти, включващо не само BMW i4, но също така иP90440382_lowRes_bmw-group-plant-muni хибридните BMW Серия 3 Sedan и Touring, BMW M3 и BMW 4 Series Gran Coupe. Обемът на производството е доказателство не само за гъвкавостта на завода, но и за изключителните умения на неговите сътрудници.

Между 2006 и 2020 г. потреблението на ресурси на произведен автомобил е спаднало повече от половината, а емисиите на CO2 са намалели още повече, със 78 процента. Целта е да се намалят емисиите на CO2 на произведено превозно средство с още 80 процента до 2030 г.

В завода в Мюнхен са направени някои промени и са приложени редица нови мерки. Ето защо централата сега използва обратна осмоза, за да намали консумацията на прясна вода. Системата беше интегрирана в производството през пролетта на тази година и сега третира водата от катодно потапяне – където основното покритие се нанася върху превозните средства – така че може да се използва повторно за същия етап от процеса.

Очаква се новата система да намали общото годишно потребление на прясна вода с повече от шест милиона литра. От 1997 г. BMW Group Plant Munich използва подпочвени води от собствен източник в кампуса на завода. Това осигурява достатъчно, за да покрие около половината от годишните нужди на централата и допринася значително за спестяването на ценна питейна вода.

P90440385_lowRes_bmw-group-plant-muniС особен фокус върху намаляването на емисиите на CO2, BMW Group обяви и друга цел, която да съвпадне с производството на BMW i4: през следващите няколко години местните емисии от транспортната логистика в завода в Мюнхен постепенно ще паднат до нула. Това ще бъде постигнато главно чрез по-широко използване на железопътния транспорт и акумулаторните електрически камиони.

Към момента са необходими над 750 доставки на камиони дневно за доставка на части. В бъдеще участъците в центъра на града на тези пътувания ще се извършват с електрически камиони. Освен това делът на превозните средства, които напускат Мюнхен с влак, постепенно ще се увеличи от сегашните 50 процента. Крайната цел е да се премахнат напълно емисиите от транспортната логистика в района на Мюнхен, но също така да се постигнат значителни съкращения в по-широк радиус и от междуконтиненталния транспорт.

Петер Вебер, директор на завода на BMW Group в Мюнхен: „Ние сме добре наясно, че поради градското местоположение на нашето производствено предприятие, ние носим специална отговорност. Нашият проект за намаляване на емисиите на CO2 в нашата домашна централа ще има голямо въздействие, което е положително както за околната среда, така и за непосредствения ни съсед.“

От миналата година цялата енергия, произведена в световен мащаб от BMW Group, е зелена. За производството на BMW i4, например, екологичните характеристики на зелената енергия бяха допълнително подобрени чрез набавянето й директно от регионални водноелектрически централи. Освен това, от тази година BMW Group компенсира оставащите си (обхват 1 + 2) емисии на CO2 от производството. Те са причинени от комбинирано производство на топлина и електроенергия и са напълно компенсирани в световен мащаб със съответни въглеродни кредити.

Интегрирането на BMW i4 в съществуващите производствени структури дойде при инвестиция от 200 милиона евро. i4 е важен новатор за Neue Klasse, който трябва да бъде пуснат в Мюнхен и други заводи около средата на това десетилетие и е проектиран единствено за електрически задвижващи системи.

BMW Group за първи път обяви плановете си за модернизиране на завода в Мюнхен за електромобилност преди по -малко от година: трябваше да бъдат построени нови съоръжения за сглобяване на превозни средства и сервизни работилници, а производството на двигатели да се премести в други части на производствената мрежа. Оттогава стотици сътрудници са започнали работа в други технологии или други съоръжения. До края на тази година производството на четирицилиндрови двигатели ще бъде преместено в Hams Hall, Великобритания, и Steyr, Австрия. Преместването на производството на двигатели като цяло от Мюнхен ще приключи най-късно до 2024 г.