Архив

Британската автомобилна индустрия казва, че правилата за Brexit ограничават конкурентоспособността

Обществото на производителите и търговците на автомобили също се надява да ограничи цените на енергията, тъй като автомобилните производители увеличават производството на електрически превозни средства

theguardian.com

Автомобилите остават износ № 1 на Обединеното кралство, но нестабилните цени на енергията и разходите за спазване на

Работници на производствената линия във фабриката на Nissan в Съндърланд

Работници на производствената линия във фабриката на Nissan в Съндърланд

разпоредбите на ЕС след Brexit притъпяват конкурентното предимство на индустрията, заяви търговският орган на сектора.

Девет от 10 фирми в индустрията заявиха пред Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT), че разходите, измерени във времето и ресурсите, са се увеличили в резултат на напускането на ЕС, като 60% казват, че допълнителните разходи за търговия с блока са „много по -значителен ръст от другите дестинации за износ“.

Майк Хоуес, главен изпълнителен директор на SMMT, каза: „Цената за спазване на новите разпоредби направи Великобритания потенциално по -малко конкурентоспособна в сравнение с някои от нашите европейски колеги.“

„Първите няколко седмици бяха изключително трудни. Несъмнено индустрията е изправена пред допълнителни разходи и сложност; разходи, които обикновено трябва да се поемат, за да се поддържа конкурентоспособността.“

SMMT заяви, че независимо от подобни въпроси, ЕС ще „остане централен търговски партньор“, като около половината от всички автомобили, произведени във Великобритания, се изнасят за държавите-членки на ЕС, докато почти всички микробуси, изнесени от Обединеното кралство, завършват по европейските пътища.

Общите приходи от износ на превозни средства на всички пазари достигнаха 27 млрд. паунда през 2020 г., дори когато пандемията Covid наруши търговските потоци и затвори пазарите по целия свят.

Автомобилният сектор на Обединеното кралство като цяло е генерирал общи търговски приходи от 74 млрд. паунда, като над 80% от британските автомобили и над 60% от леките търговски превозни средства са предназначени за износ.

SMMT се надява да ограничи цените на енергията, като признае значението на новото поколение електрически автомобили за целите на страната за извънредни климатични условия.

„Производството на батерии например е капиталоемка енергийна индустрия. Това също е енергоемка индустрия. Така че да бъдем считани за енергийно интензивен потребител потенциално ще ни позволи да се възползваме по-добре от ограничаването на енергията.“

Промишлеността има поставени цели за енергийна ефективност чрез споразумения за изменението на климата с Агенцията за околна среда, които позволяват известно отстъпка от енергията.

Но Хоуес каза: „Все още сме в неравностойно положение в сравнение с някои от нашите европейски колеги.“

Миюки Такахаши, генерален мениджър на Nissan по правителствени въпроси, заяви на конференция SMMT във вторник, че търговските споразумения между Обединеното кралство и ЕС са „от решаващо значение и са необходими за поддържане на нашия бизнес“, който включва производствения завод в Съндърланд, в който работят 6000 души.

Тя добави: „Искаме Обединеното кралство да бъде нашето електрическо превозно средство и център за батерии … Ние се стремим да локализираме много компоненти на батерията и електрозахранването във Великобритания, да спазваме правилата за произход и да изградим търговия за Обединеното кралство и Япония .”