Jeep Cherokee (1984)
XJ Cherokee е представен през 1984 г. като първият Unibody Jeep. Моделите на XJ Cherokee датират от 1978 г., когато екип от AMC и инженери от Renault правят няколко скици. Няколко глинени модела се основават на съществуващия SJ Cherokee. Ранните скици на XJ Cherokee имаха европейско влияние и повечето стилистични опити бяха направени от инженерите на AMC. Предполага се, че художниците на скицата на Renault са участвали веднага след партньорството през 1979 г. с AMC. Забелязвайки, че General Motors разработва нов Blazer с две врати S-10, AMC решава да проектира изцяло нов модел с четири врати. Джералд К. Майърс наема един от най-добрите инженери на Ford, Рой Лун. известен с Quadra-Link. François Castaing разработва задвижването, използвайки много по-малък двигател, отколкото обикновено се намира при 4WD превозни средства, и намалява теглото на новия модел.
И двете версии на XJ Cherokee с две и четири врати бяха предлагани през целия живот на модела, като всеки от тях имаше точно същите измервания наследата и междуосието. Моделите с две врати обаче получават по-дълги врати и предни седалки, които могат да се сгъват напред, за да помогнат при влизането и излизането на пътниците отзад. Това беше в допълнение към прозорците от отворен тип, които не се отваряха, въпреки че на някои модели имаше опционален заден прозорец.
Вариация на Cherokee от 1984 г. до 1990 г. е Jeep Wagoneer. Продават се на две нива: Wagoneer и Wagoneer Limited. И двамата Wagoneers се отличаваха от чероките от четирите фарове. Wagoneer Limited дойде с винилови дървени облицовки отстрани.
Тази версия е първата, която се продава в Европа; тя е стартирана през 1992 г. на някои пазари, 1993 г. за Обединеното кралство. В ранните версии имаше само 4-литров (242 CID) шестцилиндров двигател: двигателят от 2.5 литра (150 CID).
Компактният XJ Cherokee на American Motors трябваше да бъде заменен от нов и по-голям модел, известен като XJC (по-късно наречен Jeep Grand Cherokee, когато беше въведен през 1993 г.), разработван от AMC. Въпреки това продължаващата популярност на по-малкия модел накара ръководителите на Chrysler, като нови собственици на AMC, да преосмислят това решение. Jeep XJ е останал популярен избор от ентусиасти, благодарение на мощната си способност за офроуд.