Архив

Москвичът на финландеца Виле Оксанен е с цели 800 к.с.

Как се постига гигантският скок с мощността5e_08rnfh

При наличието на подходящ двигател, драгстер може да се направи от всеки автомобил. Известен най-вече с дефорсираната си версия обаче, Москвич-2140 е може би най-неподходящата изходна база за състезателна машина.

Москвич-2140 Tappajamosse на финландеца Виле Оксанен разполага с цели 800 к.с., при това изцедени от оригиналния 1480-кубиков мотор УЗАМ-412 с фабрични 75 к.с.  – 68 за дефорсирания на бензин А-76.

Оксанен не споделя подробности за доработките, на които е подложил паметника на съветския инженерен гений. Говори се, че блокът на двигателя е подсилен със специални пластини.

Гигантският скок в мощността става възможен с монтажа на два турбокомпресора и маслена система за охлаждане. Финландският Москвич взема 402 метра за 9.118 секунди  като достига максимално 242 км в час.

5e_i5q3guДвигателят е изместен леко назад и надолу в сравнение с оригиналната 5e_3vbr33конструкция. Зад седалките се намира всичко, което не е намерило място под предния капак – включително охладителната система и турбокомпресорите.

Произходът от Москвич се забелязва във външността на драгстера след повечко вглеждане. Задните врати са заварени, а покривът е снижен.

Цялата предница представлява един детайл от фибростъкло, който се отваря напред. На мястото капачката на резервоара има гигантски отвор, който е ауспухът.

По Интернет