Архив

Суперавтомобилът на Bugatti – Divo, струва близо 6 млн долара

Дизайнът на Divo е по-отчетлив от този на Chironbugatti-divo

По Automotive News Europe

и netcarshow.com

В ексклузивното автомобилно събитие The Quail: A Motorsports Gathering в Монтерей, Калифорния, Bugatti представи своя най-нов модел като световна премиера. Divo се задвижва от емблематичния осемлитров W16 двигател на Bugatti с мощност от 1500 к.с. Bugatti Divo е с 35 кг по-лек и има 90 кг повече притискане от стандартния Chiron. Максималната скорост е ограничена до 380 км в час. Серията се състои само от 40 превозни средства.

Всичките 40 бройки на купето, базирани на Bugatti Chiron, бяха купени веднага, когато автомобилната компания го показа на „малка група от избрани клиенти на Chiron“, заяви президентът на Bugatti Automobiles SAS Стефан Винкелман в изявление.

bugatti_divo„Когато заемах позицията си в Bugatti в началото на годината, скоро разбрах, че нашите клиенти и феновете чакат специално превозно средство, което да разкаже по-нататъшната история на марката в допълнение към Chiron“, каза Стефан Винкелман, „Екипът на Bugatti също имаше голямо желание да реализира такъв проект.“

Затова бе решено да се построи спортна кола с различен характер от Chiron, която все още би могла да се разпознае веднага като Bugatti. С Divo, Bugatti също така съживява своята традиция за каросерията. През първите няколко десетилетия френската луксозна марка имаше значителен успех с каросерии, изградени по собствен дизайн и монтирани на съществуващото шаси.

Колата е кръстена на френски състезател и два пъти победител в Targa Florio – Алберт Диво.48a6a599-bugatti-divo-25

Алберт Диво е роден в Париж на 24 януари 1895 г. под името Алберт Еуджене Диво (по-късно наричал себе си Диво). След служба като пилот по време на Първата световна война той работи като механик. Кариерата му като състезателен шофьор започва със Sunbeam и Talbot-Darracq през 1919 г. Той се радва на бърз успех и печели Голямата награда на Испания през 1923 г. в Ситгес. През 1924 г. се премества в Delage и навлиза в редица спринт състезания във Франция.

През 1926 и 1927 г. отново се състезава за Talbot, където е по-малко успешен в резултат на проблеми с недостатъчно зрял дизайн. След това се връща в Delage, но не е влизал в състезания. Когато Talbot и Delage се оттеглят от състезанията, Диво се присъединява към екипа на Bugatti през 1928 г. Същата година спечели Targa Florio в Сицилия, управлявайки легендарния Type 35 B. Той повторя този успех през следващата година. Заема и трето място в Spa през 1930 г.

До 1933 г. навлиза в следващите състезания за Bugatti с типовете 51, 53 и 54, както и с типове 45 и 47. От 1936 г. се състезава за Delahaye и Talbot. Той се оттегля от състезанията през 1939 г. След Втората световна война Алберт Диво работи като състезателен мениджър за Castrol. Диво получава Почетния легион. Почива в Морсанг-сюр-Орже на юг от Париж на 19 ноември 1966 г.