60 години спасяване на човешки живот с предпазни колани

Иновацията се оценява като спасила повече от един милион живота1860x1050-pr-celebrating-60-years-seat-belts-image4-overlay

Тази година се навършват 60 години откакто първите шофьори на Volvo ползваха иновативния триточков предпазен колан на Нилс Болин през 1959 г.

Днес предпазният колан все още се възприема като най-важната в света иновация в областта на безопасността на движението досега и се оценява като спасил повече от един милион живота. Въпреки това, дори и при тези факти, твърде много шофьори на камиони пренебрегват използването на това просто устройство. „Това очевидно е загуба на живот”, заявява Анна Уриг Берлинг, новоназначен директор по трафика и безопасност на продуктите на Volvo Truck. „Фактите показват, че ще има много по-малко жертви, ако всички шофьори биха използвали коланите си.“

През 1959 г. инженерът на Volvo Нилс Болин разработва съвременния триточков предпазен колан. Въпреки че дизайнът е патентован, компанията решава, че патентът трябва да бъде оставен отворен, което го прави достъпен за всички производители на автомобили, за да го използват безплатно. Това по-скоро неконвенционално решение беше прието с голям интерес и се оказа много полезно за света.

1860x1050-pr-celebrating-60-years-seat-belts-image2-overlay„Няма система за безопасност, която да се доближава до предпазния колан по отношение на спасяването на човешки живот, а триточковият предпазен колан е защитил повече хора в пътнотранспортни произшествия от всяко друго предпазно устройство“, казва Анна Уридж Берлинг.

Но животоспасяваща иновация не винаги се използва. В много части на света използването на предпазните колани сред обикновените пътници е далеч от 100%, за съжаление.

„Докладът за безопасността на Volvo Trucks за 2017 г. показа, че половината от всички шофьори на камиони, загинали в пътнотранспортни произшествия, биха оцелели, ако са носили предпазния си колан”, обяснява Ана Уриг Берлинг.

Какви са причините, поради които не се използва? Някои шофьори на камиони погрешно смятат, че няма нужда от 1860x1050-pr-celebrating-60-years-seat-belts-image3-overlayколан в камион, поради размера на превозното средство.

„Фактите са ясни: Използването на колана е много важно и за камионите. Например при инциденти с преобръщане, коланът може да помогне на шофьора да се задържи между камиона и земята ”, продължава Анна Уридж Берлинг.

Volvo Trucks има визия за нулеви инциденти и вярва, че производителите на камиони, органите за трафик, проектанти на инфраструктура, други експерти и водачи по целия свят трябва да работят заедно за постигане на по-безопасна среда за трафик.

„Ние споделяме нашите констатации за безопасността на движението и предложихме своите знания и опит на университети, изследователски лаборатории и партньорски организации. Когато се обсъжда безопасността на движението, искаме да участваме. Това ни помага да научим повече за проблемите, потенциалните решения и как да проектираме камионите на бъдещето ”, заключава Анна Уриг Берлинг.

Анна Берлинг има богат опит в работата с активни и пасивни въпроси на безопасността в рамките на разработката на продуктите на Volvo Group, напредналите инженерни и изследователски организации.

През периода 2008-2013 г. Анна ръководи екипа за изследване на произшествията на Volvo Trucks, който от 1969 г. е проучил пътнотранспортни произшествия на място и е събрал данни за безопасността на движението, които да се използват при бъдещото развитие на продукта. Тя е представлявала Volvo във външни форуми за безопасност на трафика и има важна роля в съобщаването на предлагането на Volvo за безопасността на транспортната индустрия.

Неотдавна Анна управлява областта на управление на състоянието на трафика в рамките на автоматизираното шофиране в Volvo Trucks. Тя има магистърска степен по инженерна физика от Технологичния университет на Чалмърс в Гьотеборг, Швеция.

Volvo Trucks