Според Fiat Chrysler вратата все още е отворена за сливането с Renault
Шефът на FCA иска да знае вероятно кога започват разговорите за Nissan
The Financial Times
Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles казва, че компанията е отворена за възобновяване на преговорите за сливане с Renault, в знак, че сделката със свързване с 33 милиарда евро все още може да продължи.
Въпреки значителните препятствия пред сделката, Майк Манли каза пред Financial Times, че италиано-американският автомобилен производител все още е „заинтересован да чуе“ от своя френски съперник отговор, добавяйки, че комбинация предлага „значителни взаимодействия“.
FCA и Renault проведоха частни разговори в продължение на няколко месеца по-рано тази година относно комбинирането за формиране на „европейски шампион“ с по-високи световни продажби от General Motors.
Майк Манли заяви, че „Сделката се разпадна само 10 дни по-късно, след като се разрази и поведението на френското правителство, което притежава 15 на сто от акциите на Renault и има двойно право на глас.
Състоянието на глобалния съюз на Renault с Nissan, който бе разтърсен от прогонването на Карлос Госн, бившият председател на двете компании, също беше фактор за провала на преговорите.
Коментарите дойдоха като топ мениджъри в Renault и Nissan откриха дискусии относно потенциалното намаляване на 43-процентовия дял на френската група в японския автомобилен производител, в опит да спасят съкрушителния съюз.
Дисбалансът във взаимоотношенията, при който Nissan притежава едва 15 на сто акции без право на глас в Renault, е източник на напрежение за партньорите.
Nissan има за цел да намали дела на Renault до 20-25 на сто, според хората, информирани за борсите, докато френският производител на автомобили предвижда дял от 30-35 на сто.
Разговорите, първо докладвани от Wall Street Journal, не разчитат на Renault да съживи сделката с FCA, казаха хората. Но те добавиха, че френският производител на автомобили продължава да търси път напред с подкрепата на Nissan.
И Nissan, и Renault отказаха коментар.
Глобалните производители на автомобили все по-често търсят съюзи, докато се борят с нарастващите инвестиционни изисквания и стагниращите продажби.
Г-н Манли подчерта, че FCA има „солидно бъдеще“ като независим бизнес, но добави: „Това не означава, че ако има по-добро бъдеще чрез съюз или партньорство или сливане, ние няма да бъдем отворени и се интересуваме от това. “
Планът на FCA е да удвои печалбите си до 2022 г., в сравнение с нивата от 2018 г., като същевременно набляга в електрически автомобили. Миналата седмица компанията отчете печалби от второто тримесечие, които бяха с 14 на сто по-високи спрямо същия период на миналата година.
Мистър Манли стана изпълнителен директор на FCA миналото лято, след като предшественикът му Серджо Маркионе напусна преди смъртта си.
Бизнесът беше затрупан от търговската война между САЩ и Китай и лошите резултати в Китай, което принуди г-н Манли да намали очакванията в рамките на дни от поемането на поста. Акциите паднаха с около една трета през последната година, търгувайки на нива от средата на 2017 г.