Chevrolet
Има много истории зад откриването на всяка автомобилна марка. Понякога това е свързано с неизменен успех. Но има и истории, завършващи с тъжен край. Така става и с Луи Шевроле, роден на Коледа 1878 г. в Ла Шо де Фондс в Швейцария. Когато е двадесетгодишен, Луи напуска дома си и заминава за Франция, където става производител на велосипеди. Минавайки през Париж и Канада той открива пътя си за Ню Йорк, където е нает за работник като механик на FIAT.
Шефовете на Шевроле правят състезателен автомобил, което му дава възможност да си извоюва име на състезател. Откривателят на General Motors, Уилям Дюрант, му предлага мястото на пилот в състезателния тим на Buick. Брат му – Артур, който също идва в Америка, е нает от Дюрант като личен шофьор.
С помощта на Дюрант братята Шевроле откриват собствена фабрика за автомобили в сграда, освободена преди това от Buick. Първият им прототип напуска предприятието на 3 ноември 1911 г. Това е и рождената дата на марката Chevrolet. Първоначално до края на 1912 г. братята продават 2999 „шевролета”. За пръв път емблемата на „папионката“ е ползвана късно през 1913 г., взаимствана от тапет в един френски хотел от Дюрант, част от който той откъсва при свое пътуване през 1912 г., с идеята, че може да стане лого на автомобилната марка. В резултат на растежа Шевроле му продава дяла си през 1915 г. и започва да прави състезателни коли под марката Frontenas. След успеха на марката Дюрант започва да произвежда „седани” под това име в Канада, където марката на Шевроле се регистрира. Когато през 1917 г. той става президент на General Motors, Chevrolet става дивизия на концерна.
Луи Шевроле умира на 6 юни 1941 г. – беден и забравен от всички.
Интересна е историята на легендарния модел Corvette на Chevrolet. Шеф дизайнерът на General Motors Харли Ърл инструктира един от своите колеги – Боб Маклин, да направи двуместен спортен автомобил през 1951 г. Колата е показана като „мечтата за концепция” на шоуто „Ауторама” във всички по-големи градове. Това е Corvette. Премиерата е през 1953 г. Първият вариант е на основата на ново шаси и има каросерия от полиестер, с части от различни модели на Chevrolet.
През 1963-1967 г. се произвежда изцяло новият Corvette. „Корветата” взема участие в „24-те часа на Льо Ман” през 1973 г. И така до наши дни, когато се пускат най-новите модели, Corvette остава най-спортната американска кола.
Chevrolet отнема от клиентите на Ford Mustang със своето Camaro. При него изборът между двигатели е голям. Автомобилът е предназначен за тези, които предпочитат нещо различно от Corvette.
Chevrolet е номер едно в Детроит от 1975 г. Тогава компанията произвежда 1 707 528 коли от моделите Vega, Nova, Camaro, Chevelle, Monte Carlo, BelAir, Impala, Caprice и Corvette.
Днес Chevrolet е най-голямата част от General Motors, създадена от Уилям Дюрант през 1908 г. на основата на Buick и Oldsmobile. Cadillac се присъединява към тях през 1909 г. Към GM принадлежеше и Pontiac, който беше закрит преди време.
Емблемата на „папионката“ се появява на колите на марката без надпис за пръв път през 1985 г., а от 2005 г. тя е в позлатен вариант.
В Европа General Motors е собственик на Adam Opel AG. През 2005 г., General Motors представи отново марката Chevrolet в Европа, ползвайки версии на колите Daewoo, произвеждани от GM Korea. След реорганизацията с помощта на американското правителство, и след като изплати държавния си дълг, GM започна да разработва по-икономични модели, за да бъде конкурентоспособна на чуждите пазари. В края на 2010 г. започна производството на plug-in хибрида Chevrolet Volt (и сходните Opel/Vauxhall Ampera), който беше обявен за 2012 North American Car of the Year, European Car of the Year и World Green Car of the Year. Сега малката е изместна с малките си седани Cruze, Malibu и Sonic, със своя SUV – Captiva, минито Spark, Aveo и др.
Corvette вече е отделен бранд.