Архив

Volkswagen L1

Суперикономичният Volkswagen 1L

Започва се с концептуален автомобил за двама души, произведен от Volkswagen. Проектиран е да бъде в състояние да пътуват 100 км 43.VW_L1само с 1 л дизелово гориво. За да се постигне такава икономия, той е направен от леки материали на двигателя и трансмисията, и с аеродинамична каросерия.
Концептуалният автомобил е модифициран първо през 2009 г. като L1 и отново през 2011 г. като XL1.
Прототипът VW 1-Litre бе показан на обществеността и на годишната среща на акционерите през април 2002 г., от д-р Фердинанд Пийх, председател на Управителния съвет, управлявал концепцията между Волфсбург и Хамбург.
За по-голяма аеродинамика първият вариант на колата е с две места в тандем, а не рамо до рамо. Няма огледала за обратно виждане, вместо това се използват камери и електронни дисплеи. Задните колела са близо един до друг, за да се позволи на каросерията да е по- аеродинамична. Общото аеродинамично съпротивление е минимално – Cd= 0,159, в сравнение с 0,30 – 0,40 за типичните автомобили.
Външните размери на автомобила са 3,47 м дълъг, 1,25 м широк и 1,10 м висок. Има 80 L на пространството за съхранение. Колата разполага със самолетен стил навес, плоски декоративни тасове и капак на корема, за да се изглади въздушният поток. Отворите за охлаждане на двигателя се отварят само когато е необходимо.
За лекота, колата използва небоядисана кожа от въглеродни влакна и подрамка от магнезиева сплав. Отделните компоненти са предназначени да бъдат с ниско тегло, включително двигател, трансмисия, окачване, колела (въглеродни влакна), спирачки (алуминий), хъбове (титан), лагери (керамика), интериор, и така нататък. Празно теглото на превозното средство е 290 кг.
Тялото и рамката са проектирани с краш/деформируеми зони и защитни и големи странични краш зони. Колата има анти-блокираща система на спирачките, въздушни възглавници с датчици за налягане и контрол на стабилността.
Двигателят е едноцилиндров 299 куб.см с дизелово гориво и само 8,4 к.с. Минава през 6-степенна скоростна кутия, която съчетава стик за превключване на механика. Избор на предавка (напред, назад или неутрална) се извършва с помощта на ключа на дясната страна на кабината. Двигателят се изключва автоматично при намаляване на скоростта и спиране, както и автоматично рестартира, когато се натисне педала за ускорение.
Според Volkswagen, автомобилът изразходва 0,99 л/100 км, като има 650 км пробег на един резервоар гориво.57.Volkswagen-XL1-Image-017
Вторият Volkswagen 1-литров автомобил, L1, беше показан за пръв път на обществеността на автомобилното изложение във Франкфурт 2009. XL1 е третата итерпретация на Volkswagen, който бе представен на автомобилното изложение в Катар – 2011. Дизеловият плъг-ин хибрид прототип е определен като „Супер ефективно превозно средство“ (SEV).
Последният модел XL1 от Volkswagen е най-икономичният сериен автомобил в света, с консумация на гориво от 0.9 л/100 км. Благодарение на своята Plug-в хибридна система, двуместният автомобил може да измине разстояние до 50 км в изцяло електрически режим и следователно с нулеви местни емисии.
Автомобилчето има ниско тегло (795 кг), перфектна аеродинамика (Cd 0.189) и нисък център на тежестта (1153 мм). Това дава на ефективния Volkswagen способността да пътува при постоянна скорост от 100 км в час, като се използва само 6,2 кВт / 8,4 PS. В изцяло електрически режим, XL1 изисква по-малко от 0,1 киловатчаса, за да покрива разстояние над 1 км.
Притежава двуцилиндров TDI двигател (48 к.с.), E-мотор (27 к.с.), 7-степенен двоен съединител, скоростна кутия (DSG) и литиево-йонна батерия. Всичко това прави възможно новият Volkswagen XL1 да излъчва само 21 г/км CO2. Ако е необходимо, XL1, с максимална скорост от 160 км в час, може да ускори до 100 км в час само за 12,7 сек. Ясно е, че 0,9 л/100 км консумация на гориво е рекордна цифра, която не е била постигната от нито едно друго превозно средство към днешна дата.
Концептуално, XL1 представлява третият еволюционен етап от стратегията на Volkswagen за 1-литрова кола. Когато с новото хилядолетие бе въведена, проф. д-р Фердинанд Пиех, който днес е председател на Надзорния съвет на Volkswagen AG, формулира мечтата-цел да пуснат на пазара в производство автомобил, който практически да се движи с гориво от 1 л на 100 км. В двуместния XL1, тази визия се превърна в реалност. Докато водачът и пътникът до него седяха в тандем за режим на оптималната аеродинамика в L1, представен през 2002 г. и през 2009 г., в XL1 двамата пътници седят с леко отместване, рамо до рамо, почти като в обикновено превозно средство.
XL1 е с 3888 мм дължина, 1665 мм широчина и само 1153 мм висок. За обичайните автомобилни стандарти, това са изключителни размери. За сравнение, Polo има подобна дължина (3970 мм) и ширина (1682 мм), но е значително по-висок (1462 мм). Дори чистокръвен спортен автомобил като Porsche Boxster днес е с 1282 мм височина. Така че XL1 стана с ефектния си външен вид автомобил на бъдещето, построен за днес.
Volkswagen  пусна лимитирана серия от XL1, започвайки през 2013 г.